Voor je man: Je kunt Samuel toch rustig Sam of Sammie noemen als schattig klein ventje? Jonas vind ik zelf fantastisch trouwens, ook naast Rivka. Maar Samuel vind ik beter passen, allebei Joodse etymologie.
Goede aanvulling: Lukas met een -k-. Dat staat bij Rivka mooier/past beter dan Lucas met een -c-, vind ik. Edit: stukje plus tag weggehaald want ik had me vergist met een ander topic.
Rivka en Silas vind ik mooi bij elkaar klinken. Maar toch een maar. Of nee: een vraag. Als je, zonder aan de naam Rivka te denken, een keus moet maken tussen Silas en Lucas (of Lukas). Wat vind je dan de mooiste naam? Vind je Silas net zo leuk of leuker: ga ervoor, zou ik zeggen. Maar als je Lucas / Lukas eigenlijk toch mooier vindt dan Silas, zou ik dat gewoon doen. Want waarom zou je een kind niet de naam geven die je het mooiste vindt maar voor een 2e keus gaan?
Hele goeie vraag! Lucas heb ik altijd een mooie naam gevonden, als Rivka een jongen was geweest had ze ook zo geheten. Maar inmiddels hoor ik deze naam (+Luuk en Luca) zo vaak, wat ik jammer vind. Het is zeker niet zo dat Silas een tweede keuze is. Sterker nog, we hebben de knoop doorgehakt, onze zoon gaat Silas heten Voluit Silas Benjamin Johannes. Zo fijn dat we eruit zijn! Dank voor jullie reacties.