hoe vinden jullie de naam M.oritz? (en dan niet Morris, maurice, Maurits etc., het gaat echt om M.oritz! ) Kan het wel in Nederland? (moeder Duits, vader Nederlands, dus ook een Nederlandse achternaam). Mijn man vindt hem wel leuk, maar is bang dat de naam te Duits is aangezien hij in Nederland ook niet echt bekend is.
Mijn eerste reactie als ik de naam lees is ook 'erg Duits'. Maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Ook wel leuk om hem iets van z'n Duitse roots mee te geven in z'n naam. Persoonlijk vind ik Morris wel leuker maar ik begrijp dat dat geen optie is.
Mwah.. Moet eigenlijk denken aan het wintersportoord of het niet goed verstaan van Morris/Maurits. Maar denk ook dat het wel weer snel zou wennen.
vind het an sich wel een grappig naam maar ik zou zelf nooit een naam geven die al-tijd gespeld zal moeten worden
Ik ken een hondje die zo heet dus dat is mijn associatie, wat overigens niks zegt want mijn zoon heeft ook een naam die je blijkbaar regelmatig bij huisdieren tegenkomt haha.
Ik vind Morris een leuke naam. Morritz vind ik heel lelijk, veel te geknutseld en vind het altijd zo raar als mensen een normale naam heel anders gaan spellen.
Moritz is toch niet geknutseld, het is gewoon een (populaire) Duitse naam. maar ik snap ook wel dat Nederlanders dat raar vinden. Duitsers vinden namen als Bram, Guus en Stijn namelijk ook verschrikkelijk
Ik vind het wel leuk eigenlijk - omdat één van jullie een Duitse achtergrond heeft. Dat kan prima, anders misschien Matz? Als je ook nog andere suggesties zoekt? Ik ben zelf geen voorstander van de namen top 20, dan zit je kind straks in de klas met drie anderen... terwijl er echt wel leuke namen in de top 20 staan. Ik vind dit een leuke keuze!
Ik vind het een leuke naam. Ik heb ook Duitse roots en over dat hoe je de naam moet spellen, dat houd je toch. Mijn naam is super simpel en nog snappen mensen niet hoe je dat moet spellen en daarnaast zullen alle Jaydens die de laatste jaren geboren zijn dat ook hebben. Dus om spelling zou ik het niet laten