Naam toch bekender dan gedacht! laten jullie je erdoor leiden?

Discussion in 'Babynamen' started by maartje25, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal...

We dachten toch echt DE naam te hebben.voor onze dochter. Omdat ik al snel een asociatie met een naam heb ( werk met kinderen) was dit super lastig.
    We hadden nog nooit van de naam A.mber gehoord in onze omgeving... Dus we waren weg van deze naam...

Maar... Wat zie ik gister op mn werk? Er komt een A.mber bij ons! En ik zag gisteravond bij een kennis dat zij een A.mber in de klas heeft.
    Ik moest wel even slikken. Wat als mijn asociatie nu ook niet goed gaat worden met dat meisje die bij mij op de groep komt? Dan moeten we weer veranderen van naam maarja, er is bijna niks meer over...
    Gevoelsmatig laat ik me dus heel erg leiden door de naam van de mensen om me heen...ben ik daar de enige in?

We vonden F.leur ook heel erg leuk maar helaas vind ik daar te gemakkelijk op te rijmen...

Groejes maartje

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    De naam van mijn zoontje hoor je de laatste jaren ook veel vaker, vond ik wel jammer, maar ik heb het toch zo gelaten.

Wat rijmt er dan allemaal op Fleur? Fleur houd je scheur? Pleur, deur, humeur, geur...allemaal niet echt dingen waarmee ze haar snel zullen pesten. Bovendien, op elke naam valt zowat wel iets te rijmen en anders met het veranderen van 1 of 2 letters, kun je er ook wel iets geks van maken.

3. maartje25

inderdaad... de rijmwoorden die je nu zegt enne zeur (dat vind ik nog de ergste!)
    ik vind het echt een ellende om de goede naam te kiezen hoor :$

4. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

Mar 2, 2014
    310
    0
    16
    Heel herkenbaar! Het lastigste van de hele zwangerschap vind ik tot nu toe de naam. Ik heb in de kinderopvang gewerkt dus met veel namen heb ik een bepaald associatie.
    Ook wil ik geen naam die heel vaak voorkomt. Mijn kind als klein crimineeltje ("Weet jij het antwoord op de vraag, Daan H.") zie ik ook niet echt zitten. Lastig lastig....

5. Rrowan

Rrowan Lid

May 8, 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    A.mber was mijn keuze geweest als het een meisje was geweest,
    Maar het word een jongentje, en vind ik echt heel moeilijk om een leuke naam te verzinnen.
    F.leur vind ik ook leuk en dat valt toch wel mee met het rijmen?
    Had zelf nog floor/flora op mijn reserve lijstje staan :)

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Amber komt inderdaad vrij vaak voor maar volgens mij staat het niet in de top 10 (niet recent gecheckt) dus als jullie hem echt heel mooi vinden zou ik het gewoon doen. Voor hetzelfde geld kiezen jullie een weinig voorkomende naam en wordt het na de geboorte van jullie kindje juist een hype. Dat weet je toch niet.

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Maar amber is wel een tijdloze naam. Komt nu volgens mij niet meer voor dan 15 jaar geleden.
    Ik hou ook niet van populaire namen maar ik vind dat er een groot verschil zit tussen hype populaire namen en namen die altijd redelijk populair waren.

Ik zou er zeker voor gaan!

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Ik denk dat als je kindje geboren is de associatie van die naam puur bij je kindje komt te liggen en niet meer gelinkt wordt aan andere kinderen. Wij hebben er ook wel rekening mee gehouden (ml en ik werken beide in het onderwijs), maar als de naam voor jullie al de naam is voor jullie kindje zal een naamgenoot niet leidend zijn voor de associatie denk ik.

En anders een andere naam zoeken en checken hoe vaak deze voorkomt (op Meertens instituut, even googlen, kan je vinden hoe vaak een naam voorkomt en ook waar deze veel voorkomt).

9. Noralie87

Noralie87 VIP lid

Jun 11, 2013
    7,110
    4,702
    113
    Female
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Wij hebben de naam F.eline voor een meisje, nu is in mei ons achternichtje Filene geboren... Maar gaan onze meisjesnaam dus niet veranderen! Wij hadden de naam al voordat ze geboren werd en vind hem prachtig!!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Amber staat ook in de top zoveel maarja; als het DE naam is, moet je daar gewoon voor gaan!

11. minon

minon Niet meer actief

En wat als je kindje geboren is? Dan zul je heus nog meer kinderen tegen gaan komen met de door jullie gekozen naam dan kan je ook niet meer veranderen. Ik zou het dus gewoon zo laten.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Amber hoor ik al een jaar of 15 erg regelmatig hoor!

Was wel lachen toen kennissen destijds achter elkaar een Amber en een Kylian kregen...ze hadden helemaal niet door dat dat allebei biersoorten waren!

13. maartje25

ik heb even gezocht en de naam A.mber komt heel weinig voor in onze omgeving... We houden het er dus maar op :) hele handige site!

Amber staat wel.in de top zoveel maar niet in de top 20 volgensmij...

14. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Amber alert....ik zou dr niet voor kiezen

Share This Page