Dezelfde naam..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Zwanger01, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwanger01

Zwanger01 Lid

6 nov 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zullen de hormonen wel zijn waarom ik me zo druk maak om waarschijnlijk niks...

Wat zouden jullie doen:

Er zijn in mijn omgeving veel vrouwen zwanger en nu maak ik me met mijn 12 weken zwangerschap al druk dat dadelijk iemand uit mijn omgeving 'onze' naam geeft aan hun kindje.
    Niemand weet onze naam en ook zijn ze niet heel voorkomend dus de kans is zeer klein maar toch.... Stel dat dat je overkomt, wat zou je dan doen??
    Logisch wanneer je bijna uitgetelt bent je niet meer gaat veranderen maar net als in mijn stadium...... Vind het een lastig punt. Ik wil niet dat mensen denken dat we in hun ogen hun naam gekopieerd hebben terwijl we gewoon dus dezelfde in gedachten hebben/hadden.
    Zouden jullie nog kijken of er een andere naam is die je heel mooi vind of gewoon blijven bij wat je hebt en dan maar dezelfde naam?

Nogmaals.... Zullen de hormonen zijn dat ik hierover denk. Ben normaal niet zo'n druktemaker haha :) :)

2. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou de naam zeker houden en ja wat wil je er tegen doen.
    Maar ik snap het wel dit is niet wat je wilt.
    Maar het zal wel meevallen.
    Maak je niet druk en geniet van je groeiende kindje in je buik!!!!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou gewoon de naam houden! Andere mensen denken toch wel wat ;)

4. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Laatst was hier ook al een topic over, dus je bent echt niet de enige. Ik had dit gevoel ook heel sterk, maar uiteindelijk sloeg het nergens op want iedereen heeft een andere smaak en het zou wel heel toevallig zijn als een ander dan net de naam kiest die jullie gekozen hadden. Wel vergroot je die kans met een populaire top 10 naam natuurlijk, maar dat lijkt me logisch.

Het gevoel is in ieder geval wel heel logisch, maar bedenk je gewoon dat jullie het kindje nu een naam hebben gegeven en die hoort bij hem/haar. Los van wat een ander voor naam aan het kindje gaat geven. En ja, het komt weleens voor dat mensen dezelfde naam kiezen, maar goed: geen enkele naam is uniek en niemand heeft er patent op.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Het ligt er een beetje aan wie eventueel dezelfde naam gaat geven. Als iemand die dichtbij je staat dezelfde naam kiest, dan zou ik wel voor een andere naam gaan, 8bij een kennis dan weer niet.

6. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik zou geen rekening houden met de mogelijkheid dat een familielid/vriendin/kennis dezelfde naam geeft. De kans is klein en al heeft jullie kind dezelfde naam, so what? Laat je daarvoor de naam die jij het mooiste vindt schieten? Ik zelf zou daar spijt van krijgen

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Gewoon dé naam houden! Punt! Die naam is voor altijd, die mensen in jouw omgeving zijn misschien maar tijdelijk in je leven.

8. Zwanger01

Zwanger01 Lid

6 nov 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het inderdaad gewoon houden en geen reserve naam zoeken.
    Het zij dan maar zo als het zo is ☺☺☺

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik had/heb de angst ook. Maar men weet, in mijn omgeving, dat we de namen ook al jaren hebben. Vandaar dat het wat makkelijker mee om te gaan is voor me.
    Vriendin van me stuurde me haar lijstje en "onze" naam stond er tussen, nu zijn ze voor een andere naam gegaan. Ontzetten lief, maar had voor mij niet gehoeven. De kindjes zullen toch heel anders zijn.

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Gewoon vasthouden aan je eigen idee.
    Er zullen altijd mensen dezelfde naam hebben. Alleen als het een kind van je broer of zus is zou ik het waarschijnlijk wel aanpassen. Omdat je ouders dan 2 kleinkinderen hebben met dezelfde naam.
    Maar verder nooit. Er blijft op een gegeven moment gewoon een naam "plakken", en die moet het volgens mij gewoon zijn.

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.865
    113
    Vrouw
    Dit dus

Deel Deze Pagina