Ik ben nu 16 weken zwanger en op zoek naar een naam wat past bij O.wen. We weten nog niet wat het word, dus graag opties voor jongens- en meisjesnaam. We houden van korte namen met 2 lettergrepen. Niet te populair, maar ook niet te apart. Kunnen jullie ons helpen?
Loïs Liva Nola Niva Nica Neva Maeve Zara Jule Vive Mace Mave Joey Nilo Zion Aaron Jona Milas Ezra Reza Vince James
Ben zelf nooit zo’n fan van de meeste Engelse namen, maar O.wen is 1 van de weinige die ik goed kan hebben en dat geldt ook voor Logan, dus die draag ik meteen aan Verder nog: O.wen en… Jongen: Jace Quint Quinten Wessel Dex Tex Warren Koda Cody Nate Liam Vic Jones Niles Miles River (unisex) Meisje: Nowi (leuk ook dat 3 letters overeenkomen met O.wen ) Novi Sky Ziva Mint Cleo Hazel (op z’n engels)
Owen & Dylan Fender Tyler Colin Colton Ian Wyatt Joël Damon Ethan Connor Lennon Eli/Ilay Mika Brycen Brian Ryan Ashton Bodhi Sidney Rodney Joey Rowan Senna Silvan Benja Alec Diaz Maddox Alain Dion Loic Declan Livay Brody Gavin Caleb Parker Caiden Silven Niven Yentl Miley Abbey Joya Harper Mandy Fallon Peyton Rosie Ruby Gaby Daisy Lizzy Senna Solenn Loua Laurie Jolie Macey Aimee Vajen Riley Hailey Stacey Defney Dewi Kaylee Novee Madee Kaylin Caitlin Phoebe Indy Vienn Kelly Bailey Aubree Sadie Shelby Raven Bodil Kelsey
Dankjewel allemaal. Voor een meisje hadden we tot nu toe Lana (zo had onze zoon geheten als hij een meisje was geweest), Mara Voor een jongen nog niet echt wat we willen, maar dachten aan Roan, Luca
Vind Roan goed bij O.wen passen Hou er zelf wel van als namen van broertjes/zusjes matchen op wat voor manier dan ook en dat doet Luca niet met O. voor mij, vanwege dat de 1 een typisch engelse naam is en de ander een typisch italiaanse. Daarnaast geen fan van Luca omdat 1. er ook meisjes zijn die zo genoemd worden en 2. de 1 Luu-kaa zegt en de ander Loe-kaa De meisjesnamen worden hier (Noord-Holland) echt veel gegeven. Vind ze persoonlijk daarom wat saai (sorry) en heb daarnaast ook niet meteen zo’n “dit matcht mooi (met O.)- gevoel”.
Ik woon in het zuiden en Lana was 10 jaar geleden ongeveer populair maar nu niet meer en Mara hoor ik hier niet echt. Maar snap wat je bedoeld qua passen. Ik houd daar normaal ook wel van, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn en belangrijkste is denk ik dan toch dat we de naam mooi vinden. Zullen altijd andere een mening hebben. Roan twijfel ik over, omdat bij O.wen dit eerst de naam was en op het moment dat we wisten dat het een jongen werd ik aan de naam begon te twijfelen.
Hmm ja bij twijfel niet doen heb ik altijd geleerd. Ja dan is het begrijpelijk dat je associatie ook anders (beter) kan zijn als je de naam niet zo heel vaak om je heen hoort. Vind het verder ook geen lelijke namen ofzo (geen negatieve associaties ook mee verder), maar ze doen me gewoon niet zoveel.
In zuid Holland ken ik geen Lana en Mara, leuke namen! Ook niet bij mijn zoontje op school. Roan vind ik ook leuk passen, alleen vind ik het altijd lastig of het RoWan is, of RoAn qua uitspraak.
Bij Owen past zoveel. Qua jongensnamen vind in Roan en Liam er bv. mooi bij staan. Voor een meisje werd Mia al genoemd, dat vind ik heel mooi. Ipv Lana of Mara vind ik Yara leuker erbij staan. Maar vrijwel alle niet te ingewikkelde Engelse namen vind ik er prima bij passen.
Op het oog leuk, maar denk ik ook heel verwarrend (vrees ik tenminste). Binnen 1 seconde poppen al meerdere uitspraken in m’n hoofd namelijk: 1. ie-VUN (dat vun net als dat je met O.wen ook meer oo-wun zegt) 2. ie-VEN (echt met de korte e zoals in ‘pen’) 3. AAJ-fun (dus meer zoals het op z’n Engels uitgesproken Ivan) 4. ook nog een optie, al lijkt deze me vooral een tongbreker dús vrij onmogelijk: iefn (zoals het Franse Yves, maar dan dus met een n erachter… óf, want dat kan dan óók nog: gewoon dus níet uitspreken met n, aangezien ze dat in FR ook niet doen (maar dan had je dus net zo goed je kind Yves kunnen noemen.. )). 5. bijna zoals 1 en 2, maar dan met de klemtoon op de ‘ie’ in plaats van op de laatste lettergreep. Kortom: laat best een hoop hersens kraken zo Edit: als je er beiden goed tegen dat jullie zelf én jullie kind het meermaals zullen moeten voorzeggen en verbeteren in jullie leven, dan vind ik het wel een leuke kanshebber trouwens (al zou ik zelf persoonlijk eerder kiezen voor opnieuw een naam in dezelfde lijn als O.wen).