Hallo meiden, Ik had als 2e naam voor een jongen Gert-Jan bedacht als vernoeming naar onze vaders gertjan en jan. Maar die is dus afgeschoten.... We zoeken. Nu dus naar een andere 2e naam (eerste naam hebben we ook nog niet maar denk nu aan iets van Timo of Tygo oid) namen waar ik naar zou willen vernoemen (hoeft dus niet naar allemaal maar vind de gedachte van vernoemen mooi) Gertjan, Jan, Liesbeth, Gemma, Diana Der eerste hebben we ook niet letterlijk vernoemd dus dat hoeft niet die heet Leon Peter naar Leo en Piet (Petrus) Wie heeft er een idee van een leuke stoere jongensnaam die wel duidelijk afgeleid is van een van deze namen? En dan dus een beetje in de trant van de namen van de eerste of de mogelijke eerste namen voor de 2e Tnx!
Overigens vind ik Jan als losstaande naam ook echt prima voor een vernoeming, maar misschien ben ik daar apart in. Eventueel kun je daar Yan van maken
Ik vind jan niet echt mooi, ook niet anders geschreven want ik wil wel de makkelijkst geschreven versie Ik denk nu aan Dian of Diano lief maar toch stoer
Omda het dan een naam wordt en dat voelt/klinkt anders jan in een naam vind ik niet erg maar jan los vind ik dan weer niet mooi... Hoezo lastig
Ik snap het! Het is ook lastig.... sowieso al! Ik mag vanaf maandag a.s. ook het babynamen-traject in. Kijk uit naar het moment dat we DE naam echt vast hebben staan, maar dat gekibbel erover is niet echt iets waar ik me op verheug Ik zal nog eens even nadenken,..... Diano heb je al op je lijstje, maar een afgeleide daarvan is ook weer Jano. Of is dat ook teveel "Jan" erin?
Leon Peter In Timo zitten al letters van Liesbeth, Gemma en Diana (alleen niet zo veel), en vind ik een erg leuke naam (ook bij Leon). Wat vind je van Timo Gerian? Dan heb je van alle namen wel wat letters (alleen van Diana de D niet, de J van Gertjan en Jan niet maar wel de 'jan'-klank en van Liesbeth de l, s, b en h niet) Of Gentian? (Voor een meisje: Gerianne, Gentiana, Georgiana, Mariangela)