Hero voor een jongen. We waren laatst in een pretpark en daar riep een moeder haar zoon: 'Hero'. Wij vonden het allebei wel heel leuk klinken maar in het engels is het natuurlijk held. Dat vind ik dan toch weer lastig... Hoe denken jullie over deze naam. Graag eerlijke meningen!
Bedankt voor de reacties! Ik vind het op zich wel een leuke naam, moest ook steeds denken aan Antonie Kamerling, hij speelde de rol Hero in de All stars film. Niet dat ik mijn kind naar hem ga vernoemen maar ik bedoel meer dat ik de naam daarvan al kende. Meer meningen zijn welkom maar ik denk dat de naam al van ons lijstje gestreept gaat worden.
Hiro vind ik leuk uit de serie Heroes. Spreek je wel uit als Hero Waren het een beetje nerden die je het hoorde zeggen? LOL Misschien hebben ze het ook wel van die serie
Zou niet mijn keuze zijn... Hou zelf niet van namen die als je het "vernederlandst" (lekker fout ook ) een betekenis hebben in deze trant zegmaar..
Ik heb ooit weleens een avond gevoosd ->) met ene Hero. Ik had nog nooit eerder van die naam gehoord en eigenlijk is zijn naam het enige wat ik me nog van m kan herinneren, omdat 'ie zo vreemd was. Ik zou t zelf niet doen.
ik vind hem wel mooi maar misschien juist wel door Antonie Kamerling. De klank vind ik vooral mooi. Dat hij 'held' betekend - tja. Nadeel vind ik eerder de merknaam hero (fruitontbijt etc inderdaad..)
Ik vind het een afschuwelijke naam. De betekenis vind ik niet mooi, de klank niet, en het is ook een merk. Nee, ik zou het niet kiezen! Maar dat blijft natuurlijk wel zo met namen. Wat de een prachtig vindt, vindt de ander vreselijk. Daar moet je eigenlijk niet op afgaan! Succes met kiezen!
Het is niet echt mijn smaak, maar daar gaat het niet om, het gaat om wat jullie ervan vinden. En wat betreft de betekenis: ik zie het probleem niet, het is een stoere en iig positieve betekenis. Er zijn genoeg namen met vergelijkbare betekenissen. Meestal staat niemand daarbij stil omdat de naam zoveel voorkomt dat het als naam normaal is geworden. Als jouw kind Hero heet, gebeurt dat in zijn omgeving ook, al snel denkt niemand meer aan het woord held als ze zijn naam horen
Vind het wel mooi,hou wel van de apartere namen,ik zelf zou bijvoorbeeld nooit voor Sem of Sofie kiezen,leuke naam maar grote kans dat er straks op school 3 Sems of Sofies in de klas zitten. Hero...ja dat heeft zeker wel wat en de betekenis held vind ik juist mooi