We zijn op zoek naar een meisjes naam die; hollands klinkt, kort en krachtig is en dan ook weer niet te vaak hoort. Welke van de 3 vinden jullie het leukst??
Sara staat geloof ik in de top 20 en komt vaak voor. Sam vind ik een jongensnaam, niet leuk als het een echt meisjes-meisje is. Suze vind mooi!
Heb ook weleens gehoord van een meisje dat Mees heet. Vond ik zelf erg mooi. Mij kan het niet zoveel schelen als mensen een naam voor jongens of voor meisjes vinden, uiteindelijk worden een naam en persoon toch één. Als je het toch te jongensachtig vindt, dan misschien Sien, Jet of Lot?
Ik vind Sara juist zo 'hard' klinken. Daarbij is het ook een hele populaire naam. Suze (of Suus) vind ik een hele mooie, vrolijke, lieve naam. Sam vind ik niet zo (voor een jongen en een meisje niet). Sem wel.
Ik heb op Sam gestemd maar ik vind Sara ook leuk. Als je een stoere naam wilt zou ik voor Sam gaan en als je een lievere vrouwelijke naam wilt zou ik voor Sara gaan. Suze vind ik echt niet mooi.
Vind het alle drie leuke namen. Alleen spreekt Sara mij het meest aan en is ook de enige waar ik zelf voor zou kiezen. Wel zonder extra h geschreven. Sam is mij te populair en onpersoonlijk. Suze is mij iets te zoetsappig. Wel lief maar bij een ander
Misschien deze beide namen even laten berusten? Samen een lijst met namen doorlopen werkte bij ons goed. Zoals de SVB meisjesnamenlijst op populariteit: klik Misschien komen jullie dan samen een naam tegen waarvan je meteen denkt: JA! (wij hadden pas met week 34 een naam!! dus wees gerust)
Haha net zo verschillend allemaal als mijn vriend en ik. Hihi. @celest er is dus nog hoop! Wat een stress!
Ik heb op Sam gestemd. Vooral ook omdat je aangeeft dat jullie op zoek zijn naar een naam die niet zo veel voorkomt. Vind het een leuke naam voor een meisje.
Suze zo word mijn moeder vaak genoemd (ze heet eigenlijk Susanne) hij klinkt voor mij onaf. Sam vind ik een jongensnaam. Dus Sara