Ik vroeg me af wat jullie vinden van Alex voor een meisje? Ik ben de naam van de week tegen gekomen in één of ander programma. Ik vond het wel iets hebben.
Alleen leuk als het een roepnaam is, afgeleid van Alexandra ofzo Is het van die serie met zussen? Teddy, Alex en nog een paar zussen met mannennamen?
Ik vind het wel stoer en apart! Net als Charlie, Sjors, Sjimmie en Bo bijvoorbeeld! Voor mezelf ( en mn man vooral) vind ik het iets te apart en misschien iets te tijdgebonden...
Ik vind het als jongensnaam niks, maar als meidennaam wel stoer! Net zoals bijvoorbeeld Chris voor een meid wel stoer is. x
Wat vindt je van Alexia? Dat vind ik een mooie duidelijke meisjesnaam. Alex kan natuurlijk ook. Inderdaad afgekort van de langere varianten. Lexi of Lexia is een leuke bijnaam.
Ik vind het helemaal niets voor een meisje, ik houd helemaal niet van namen waarbij je geen idee hebt of het nu een meisje of jongetje is.
Ik zou ook Alix schrijven, vind ik duidelijker een meisjesnaam! Hoe wil je het gaan uitspreken eigenlijk?
Of Alexis? (geen idee of dat officieel een meisjes of jongensnaam is, maar vind het wel stoer klinken!
Ik vind Alex echt voor een jongen! Voor een meisje zou ik zelf Alexis doen, die naam vind ik helemaal te gek en ook Alix vind ik voor een meisje echt stoer!
Ik vind Alex voor een meisje helemaal geweldig. Maar ik zou er de roepnaam van maken en de officiele naam Alexis of Alexandra.
Het was idd die serie met Alex, Charley, Teddy, .. Ik vind zelf Alex op z'n Engels heel mooi (Eleks) maar Aaleks vind ik ook leuk. Waarschijnlijk zou iedereen Aaleks zeggen. Veel verscheidene meningen hier maar leuk dat veel mensen Alex wel stoer vinden. Zouden we ervoor gaan dan zou het haar gewone naam zijn, met kleine kans op Alexia en roepnaam Alex.
Als roepnaam leuk! Ik zou de officiele naam wel duidelijker vrouwelijk maken omdat het me heel irritant lijkt als als van je naam niet duidelijk is of je man of vrouw bent (krijg je geachte heer ipv mevrouw de hele tijd als je later groot bent). Alix vind ik trouwens een leuk alternatief! Klinkt even stoer en is duidelijk vrouwelijk.