2 kindjes met dezelfde voorletter

Discussie in 'Babynamen' gestart door mumtobe21, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    #1 mumtobe21, 23 mei 2011
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
    Er is 1 naam die wij in gedachten hebben voor ons 2e spruitje..
    nu is er 1 probleem.. ;)

die naam begint met dezelfde letter als die van onze dochter.
    onze dochter heeft maar 1 naam en eigenlijk vind ik het een beetje gek om onze 2e een 2e naam te geven alleen voor de voorletters.

nu begint de naam van mijn vriend ook met die letter maar die heeft 3 namen dus ook 3 voorletters die eigenlijk op elke officiele brief wel gebruikt worden. dus dat zal geen problemen opleveren gok ik.

Maar ja ik wil eigenlijk geen gezeik hebben met post enzo als ze straks 16 en 18 zijn..
    vind het zo lastig, een naam vinden is al een drama en hierdoor wordt het nog lastiger.

wat zouden jullie doen?

2. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Het gaat om een dochter en een zoon begrijp ik?!
    Dan zou ik het gewoon doen. Op de post staat er vaak toch wel de gehele naam, of anders dhr. of mevr. voor.
    Mocht je blijven twijfelen is een 2e naam geven ook wel een goede oplossing. Je dochter zal daar niet wakker van liggen en begrijpt later wel dat het handig voor de post was.

Dus, voor de naam gaan zou ik zeggen!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen hoor. Wat maakt dat nou uit? En ach ja, later met de post...lekker belangrijk.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je hebt waarschijnlijk nog een week of 20 ;). Ik zou deze naam op de wellichtlijst zetten en heel hard verder zoeken. Wij hadden ook een naam met een M maar uiteindelijk toch op T gekomen (op zn minst even mooi als de Mnaam :D). Met ruim 35 weken waren we pas uit de naam.

Succes!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Lotti: ja voor deze naam gaat het over de jongensnaam.. meisjesnaam die we hebben begint met een andere letter.

@ Salapio: Ik ben al aan het zoeken voor een naam bij die van onze dochter sinds ik bevallen ben van haar (sept. 2009) en steeds blijf ik terugkomen op die naam.. heb ook alle lijsten wel gehad op internet en denk niet dat ik er in 20 weken nog even iets anders van zou kunnen maken ;)

6. muppie22

muppie22 Lid

22 mrt 2010
    77
    0
    0
    Ik zou het gewoon doen hoor!!
    Ik heb dezelfde voorletter als mijn zus
    en hebben daar eerder nooit problemen meegehad..
    ook niet met de post o.i.d
    Mijn ouders hadden gewoon aangegeven de naam te vermelden!
    (bij de bank bijv.)
    i.p.v alleen de voorletter.

Dus als je dit echt een mooie naam vind er gewoon voor gaan!

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Sluit me helemaal bij aan. Als het DE NAAM is, gewoon doen.

8. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon doen hoor. Wat maakt dat nou uit? En ach ja, later met de post...lekker belangrijk.

Helemaal mee eens

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik zou wel een 2e naam erbij doen.
    Wij hebben 2 kinderen met dezelfde 1e voorletter (totaal 3 voorletters) maar wat vind ik het lastig.
    Je moet altijd heel goed kijken wie het is, pas verkeerde zorgpas een kopie gemaakt omdat ik niet goed had gekeken.
    Behalve post kan je ook echt fouten krijgen in de gezondheidszorg, school enz.

Ik dacht ook: dat overkomt mij niet, zo ben ik niet............

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het niet doen. De post is dus wél lekker belangrijk, op bepaalde leeftijden is het echt heel vervelend als jouw post door iemand anders opengemaakt wordt.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik zou het liever niet doen.
    Thuis hadden wij dat ook. De naam van mijn vader, mijn broer en van mij begint met een J. Dat was met bepaalde dingen echt niet handig.

12. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Bij ons zijn heel veel namen afgevallen omdat het om mijn voorletter of die van mn man ging... Ik heb gezien hoe dat thuis bij mijn ouders ging en heel veel instantie's zijn erg dwars met post verzenden... De voorletters van mijn vader zijn JP en roepnaam H. De voorletters van mijn moeder zijn HCA en roepnaam H.
    Hoe vaak er wel geen post binnen kwam voor H zonder mevrouw of meneer ervoor, lekker handig... Wij zijn heel bewust voor 2 verschillende letters gegaan!!!

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    voor mij een reden om het niet te doen! Vind depost wel belangrijk. Zolang als ze klein zijn maakt het niet uit, maar als ze straks zelf de post gaan bijhouden kan dat heel vervelend zijn! En er staat lang niet altijd dhr OF mevr voor, vaak combinatie

bij ons is het wel een andere situatie omdat wij brief/postadres hebben ivm varen bij schoonouders. Ik ben GM, zwager GJ -> gaat nog wel eens fout. Daniël is AD, s.pa A, schoonzus AM -> achteraf had ik daniel zn namen omgedraaid. Vind het heel vervelend als schoonuoders post openmaken omdat er alleen A staat.
    Bij spruit 2 wil ik dus echt een letter die daar nog niet/niet meer voorkomt.

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier 2 knullen met dezelfde voorletters.

mijn oudste heeft 1 naam en de jongste 2. eigenlijk gewoon omdat we bij de oudste geen leuke 2e naam konden vinden. anders had hij er ook 2 gehad.

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier ook 2 kids met dezelfde voorletter.
    We hebben hier ook over getwijfeld maarja als je eenmaal een naam in je hoofd hebt is het vaak moeilijk een leukere te vinden.

Wij hebben bij de jongste dus heel bewust gekozen voor een 2e naam, terwijl ik daar eigenlijk helemaal niet van ben maar echt puur voor de post.
    Wij hebben haar 2e naam ook niet op het geboortekaartje gezet en haast niemand weet haar 2e naam eigenlijk ook, gewoon omdat wij het niet belangrijk vinden. (vriendlief wilde dr eigenlijk alleen een 2e letter geven maar dat ging me toch wel te ver ;))

16. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zou ik het ook doen. Echt waar, als het DE naam is moet je daar niet van afwijken. Grote kans dat je spijt krijgt.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.519
    8.442
    113
    Zelfde voorletters zou ik niet doen, zelfs niet met een 2e naam erbij. Was bij ons thuis ook zo, maar heel veel instanties gebruiken die 2e letter niet.

En helemaal met privé zaken. Stel je dochter krijgt op haar 17e een leuke liefdesbrief die haar broer per ongeluk openmaakt omdat niet duidelijk is voor wie hij is ...
    Zou het mijn ouders niet in dank afnemen, haha!

18. Leyni

Leyni Niet meer actief

Mijn zus haar naam begint ook met een L, maar mijn ouders loste dat altijd op door op te geven dat ik L.Y. als voorletters had, terwijl ik officieel alleen de L heb. Dat ging prima, zolang je er voor oplet dat je dat niet bij instanties opgeeft waar het problemen zou kunnen opbrengen, maar dat zijn vaak toch instanties waarbij iedereen tegelijk dezelfde brief krijgt.
    Ik heb er nooit last van gehad en mocht het zo uitkomen, zou ik er straks met de 2e ook geen probleem van maken

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het zeker niet doen. Dan maar heel hard verder zoeken...
    Maar ik denk dat jij deze naam zo vast in je hoofd hebt zitten, dat geen enkele andere naam in aanmerking gaat komen, dus dan heeft zoeken ook geen zin. Pas als je deze naam zou kunnen loslaten, zou je kunnen verder kijken, maar ik gok dat je dat niet gaat doen ;)

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik zou er niet zo'n probleem van maken hoor.
    ja, het kan af en toe lastig zijn met de post, maar een liefdesbrief wordt echt niet aan een achternaam gestuurd. bovendien gaat toch steeds meer via de mail. post van de bank komt bijna niet meer voor (is mijn ervaring).
    en wat voor post heb je verder nog dat je broer of zus echt niet zou mogen lezen? (vriendjes en vriendinnetjes kan je wel vragen om de voornaam te gebruiken ipv alleen de letter)

Ik ben zelf van een tweeling (niet met dezelfde voorletter), maar in de zorg enzo, wordt altijd eerst naar de geboortedatum gekeken en dan pas naar de naam, dus dat levert denk ik geen problemen op.

succes!

Deel Deze Pagina