Eerder al eens een topic over David versus Julan geplaatst. David is inmiddels een beetje naar de achtergrond verdwenen. Omdat we al een Milan hebben vinden we Julan wat twijfelachtig. Ik opperde Floris en toen kwam mijn man met Floran. Vind ik wel fris en stoer. Wat vinden jullie?
Ik vind het wel leuk, maar bij Milan vind ik Florian of Floris wel beter klinken. Floran heeft hetzelfde als Julan.
Op zich een leuke naam! Maar doet mij qua klank lijken op Florence, een vrouwennaam. Ik vind Florian dan mooier.
Ik vind het in combinatie met Milan niet zo mooi, het lijkt het een beetje te veel op elkaar. Dan zou ik het toch met de i ertussen doen
Ook vind het lijken alsof de i vergeten is. Dan vind ik Floris, Florian of Fabian leuker. Als Julan het niet wordt is Julian, Juliën of Julius nog een optie?
Floran vind ik veel te apart naast Milan. Van Milan ken ik er meerdere van Floran niet en vind het iets vrouwelijks hebben. En beide An op het eind vind ik ook niet zo. Misschien is dit iets: Milan & Tobias Milan & Zeger Milan & Silas Milan & Robin Milan & Tobin Milan & Pepijn Milan & Jesper Milan & Stijn Milan & Sander
Persoonlijk zie ik niet in waarom Floran naast Milan dan ineens wèl zou kunnen terwijl Julan en Milan al twijfelachtig is.. Voor de rest vind ik m een tikkie geknutseld. Lijkt alsof er een i vergeten is (Florian) of dat er een -n achter de meisjesnaam Flora is geplakt. Ik vind m qua klank ook wat meisjesachtig overkomen, doordat Floor maar ook An (Floran is fonetisch floor-an) meisjesnamen zijn. Desondanks is het denk ik wel een naam waar ik aan zou kunnen wennen.
Net als bij Julan heb ik bij Floran het gevoel 1 letter te missen. Namelijk de i. Florian en Julian vind ik dan leuker.
Bedankt voor alle reacties! Alle mannen in de mannenlijn van mijn man hebben een naam die eindigt op -an. Vandaar de zoektocht we hebben dus al een Milan en een Tobian. En nu nóg een mooie jongensnaam vinden.. pfoe moeilijk. Florian vind ik prachtig maar lijkt erg op Tobian. Julan ook prachtig en erg leuk af te korten naar Juul. Maar die lijkt weer zo op Milan. Vind het niet zO leuk als de hele wereld daar ‘over valt’. Ik kan wel afstappen van de -an eis maar mijn man zou het toch wel héél leuk vinden. Dus als iemand nog suggesties heeft? Nathan vinden we niet leuk afkorten (naat). Jonathan te lang en te serieus (wel mooi klassiek). Andere die we beide leuk vinden zijn Sjors Jonas en David.