Onze dochter Kate is nu ruim een half jaar. Ik was (en ben nog steeds) heel blij met de naam die we voor haar hebben gekozen. Alleen nu zit ze op het kdv met nog 2 Keet/Kate's in de groep. Echt heel handig. Ik baal hier echt een beetje van. Voordat zij er was, was er geen enkele baby in haar omgeving met deze naam. Het voelt nu zo on-origineel. Op school komt ze waarschijnlijk met Keet samen in de klas. Ik kan er verder natuurlijk helemaal niks mee, maar moest het even kwijt hoor.
Ach meis toch! Ik begrijp je frustratie dat zou ik ook niet leuk vinden! Maar weetje ik denk dat ze in haar leventje vast nog wel meer kate's tegen gaat komen, probeer anders zo te denken; die ouders hebben gewoo dezelfde leuke smaak gehad als ons! En keet schrijf je Zowiezo wel anders en wie weet worden het wel vriendinnetjes van elkaar; best leuk toch: Kate en Keet
Dat is inderdaad balen zeg.. Ik werk in het onderwijs en ben de naam nog nooit tegen gekomen, beide versies niet! Je hebt dus echt pech.. Maar wel een mooie naam, dat is het belangrijkste toch! Zal je meisje vast blij mee zijn later
balen is dat he! Ik had het bij de vorige zwangerschap met jongensnaam, was er nog niet in het dorp (beter gezegt gat ) en tijdens de zwangerschap werden er 2 geboren en nog 1 tijdje erna! Blij dat het een meid is haha. En nu... mijn nr 1 voor jongen... was er ook nog niet in het dorp, tot vorige week/2weken terug :/
Snap dat je baalt, maar onthou dat je er iets aan kunt doen. namen kunnen opeens in de mode komen. Mijn zus heet Lieke. Dat kwam nooit voor.. 30 jaar later ineens jaren een top10 naam geweest. Zeg het maar. Zelf zijn wij gewaarschuwd toen we onze dochter Sara noemde. Veel te populair.. je raadt het al.. in geen velden op wegen een tweede Sara te bekennen. En, ik vind Kate veel mooier (en volwassener, met het oog op de toekomst ) dan Keet! Goed gekozen!!
Ik zou me daar geen minuut druk om maken. Ik vind het juist wel leuk als ik naamgenootjes van mijn kinderen zie. Ik wil niet onaardig overkomen maar ik vind het wel wat overdreven. Het is gewoon toeval en Kate is ook geen hele unieke naam. En je kind heeft toch geen naam nodig om uniek te zijn.
Germ, kan ik me goed voorstellen! Ik vind Kate een prachtige naam! Ik zou zo graag ooit een dochtertje die naam willen geven (mocht ik die ooit krijgen).. maar dat gaat niet.. lijkt te veel op de naam van mijn zusje hihi
Hier is Kate/Keet juist een ontzettende modenaam op het moment, samen met Kato/Cato. Maar ja, als jij vooraf geen baby's kende met die naam... Dan kan je het niet voor zijn ook toch?
Ik ben ooit één Kate tegengekomen. Volgens mij was het zelfs nog een Katie ook. Je hebt denk ik gewoon pech gehad inderdaad. Hier komt de naam dus ook super weinig voor.
Wat een lieve, leuke reacties. Het is ook niet heel erg, maar gewoon een beetje jammer. Mijn 2e dochter had ook een naamgenootje in de klas en werd altijd door iedereen met voor en achternaam genoemd. Meisje is nu verhuist en nu is het voorbij. Ik ben er nog steeds heel blij mee hoor en er is toch niks aan te doen, maar vond het gewoon een beetje jammer.
Ik begrijp het wel. Wij gaan voor de meest populaire naam op dit moment. Ik vind dat nog steeds heel erg lastig maar we waren al verliefd op de naam voor we dit wisten en willen ook graag vernoemen. Het past op alle fronten behalve die populariteit. Mijn man heeft uitgerekend dat zelfs met de circa 600 babymeisjes die dit jaar die naam krijgen er gemiddeld 1 in dezelfde klas zit op 16 basisscholen. Dat is dus onwijs weinig. Eigenlijk kunnen we daar gewoon geen rekening mee houden. Het is dus gewoon puur toeval als je er dan een paar treft. Er worden gemiddeld tussen de 100 en 150 meisjes Kate genoemd per jaar. Over een heel land lijkt me dat vrij weinig toch! Maar begrijp het dus helemaal. Toch zijn 'aparte' namen ook niet leuker vind ik.
Het is gewoon supertoevallig. Maar als ik het van tevoren had geweten, had dat voor mij niks veranderd. Dit is gewoon de enige naam.
Dan valt dat inderdaad hartstikke mee! Gewoon lekker doen als dat goed voelt voor jullie. En wij houden ook niet van apart, dus dan heb je nou eenmaal de kans dat zulke dingen gebeuren. Had er met Kate alleen minder rekening mee gehouden.
Ach het is maar een tijdelijk iets na de basisschool komt ze waarschijnlijk niet meer met haar in de klas, en wie zegt dat die ouders überhaupt voor dezelfde basisschool kiezen? 😉 Misschien willen ze wel verhuizen 😆 Mijn zoon heet Matt, en zit in een groep met Damon. Hoe krijgen we het verzonnen 😂😂😂😂