Wij verwachten ons derde kindje, een zoon. Nu hebben we weinig inspiratie voor leuke jongensnamen. We willen een naam die enigszins normaal is, niet über-hip en weinig voorkomt (liefst geen top 50 en niet Engelstalig). Liefst Scandinavisch of Nederlands en meerdere lettergrepen. Onze zoon en dochter hebben een Scandinavische en Nederlandse naam. Namen met dubbele letters vallen ook af (Finn en co). Ik heb een lettertic. Mooi: E, O, L, I, N, D, K, T, IJ Niet mooi: Y, C, Z, A Deze namen vind ik wel iets hebben, maar de overtuiging mist: Stije, Ole, Tijn, Kjeld, Teije, Onno, Hugo, Fedde. Bij voorkeur een naam met een E als eerste letter, maar die lijkt onvindbaar. Wat een eisen... Iemand nog leuke ideeën? Bedankt alvast voor het delen en meedenken.
Ezra Evan Elko Elija Enzo Erik (c) Liam Levi Viggo / Vigo Lux Lucas / Luc / Luuk Victor Rowan / Roan / Rohan Timon / Timo Ferre / Fedde / Ferdi Bodhi Thomas Alex Andor Hidde
Dankjewel! Deze vallen een beetje buiten mijn smaakpalet. Niet echt Hollands of Scandinavisch genoeg.
Dankjewel! Tijl had ik nog niet aan gedacht. Is ook wel erg leuk! Ook nog twee andere leuke, maar die zijn in onze omgeving al eens gegeven.
Deze zijn ook wel in de stijl die wij leuk en mooi vinden. Maar de leukste zijn hier in de buurt al gegeven. Dus dat zou ik niet snel nog eens doen.
Ebbe Eben Ebe Evert Esben Enno Esper Thijmen Sietze Kor Iben Mon Tobe Arjen Wies Siem Jenne Naud Senna Jurre Lior Kas Sil Sten Obi Wiebe Teun Torre Thorsten Jorn Jelte Rein Mille Dion Douwe Freek Pim Ries Rens Rinus Tars Sus Sebe Jore Runar Sef
Espen Sven Sverre Rune Eowyn Elia Elias Ed Eduard Edward Ward Edwin Edo Eelco Elke Epke Of in de stijl van je vorige lijstje: Thije/Tije Stijn Thijs/Tijs Olle Tijm/Tijmen/Thijmen/Tiemen/Timo Kjell Otto Fedde Hidde Melle Jelle Jesse Jikke Rikki/Rikkie Nikki/Nikkie/Nicky en misschien vind je Jitse of Jelte nog wat
Lasse? Scandinavisch. Wel dubbele letters, maar denk dat je dat alleen lelijk vindt aan het eind (zoals bij Finn?) toch? Hoorde deze naam laatst en vind m erg leuk!