N.a.v. het topic over welke namen ordinair worden gevonden ben ik meer algemeen benieuwd geworden naar associaties bij namen. Daarom hier, voor degenen die het leuk vinden en tegen een stootje kunnen: laat het ZP publiek eens los op de namen van jouw kids (of favoriete namen voor toekomstige kids). Wat voor soort kinderen en gezin verwacht men bij jouw namen! Ik begin, mijn zoontjes heten David (Nederlandse uitspraak) en Marcus. Ga maar los
Ik vind het in ieder geval mooie namen Hrt zijn christelijke namen . Dat is mijn associatie Mijn zoontjes heten Ben en Neil
Wat zijn jullie braaf! David en Marcus, wat een leuke namen! Ben en Neil, ook super leuke combi... Ik denk in beide gevallen HBO opgeleide ouders, hip, modaal, verstandig. Al voelen de namen David en Marcus religieus aan kan zijn dat men vrij klassiek is? Ben en Neil, gewoon lekker hip! Mijn dochter heet Ju.lia en we verwachten nu, Oli.via en Oph.elia.
David: heel mooi! Marcus: mooi. Bijbelse namen, ik hou ervan! Ben gelijk benieuwd naar de ouders, aangezien het ook mijn smaak is. Ben: wel leuk! Benjamin iets leuker. Neil: wel leuk, maar niet mijn smaak. Te Engels klinkend voor mij. Julia: mooie lieve meisjesnaam. Olivia: ook net zo: erg mooi. Ophelia: te apart voor mij. Ook hier ben ik benieuwd naar de ouders, omdat het ook mijn smaak namen is..! Onze kids: S.imon B.enjamin V.era I.sabel
Mijn oudste dochter heet Robin. Mijn jongste dochter Nikki. Middelste hou ik voor mezelf. Er zijn maar 2 mensen in NL die zo heten waaronder mijn dochter.
Ben wel nieuwsgierig me oudste heeft ook een niet veel Voorkomende naam met een M en me jongste haar 2e naam begint met een M en zijn er ook maar een stuk Of 2 van in Nederland
Haha, de christelijke associatie had ik idd wel verwacht, maar nee, beide ouders overtuigd atheïst . We houden gewoon erg van klassieke, tijdloze namen. Namen die 100 jaar geleden gegeven konden worden en over 100 jaar waarschijnlijk ook nog. Verder kan ik bijna geheel de post van Misa kopiëren: Ben: erg leuk, Benjamin nog een tikkie leuker Neil: niet direct mijn smaak, maar wel erg leuke combi met Ben Ik stel me een vlot, misschien tikje 'alternatief' stel voor. Achterin de 20. Keurige opleiding, niet getrouwd, geregistreerd partnerschap, zoiets Julia: prachtig Olivia: prachtig, stond hoog op mijn meisjeslijstje Ophelia:leuk, maar een tikje te apart voor mij. Ik zie een hoogopgeleid stel, allebei een drukke baan, in de 30. Simon Benjamin en Vera Isabel: allebei schitterend, had ik zo aan mijn eigen kinderen gegeven! Ik stel me dus eigenlijk mijn eigen gezin voor . Universitair geschoold, in de 30, leuke banen, vrolijk en humorvol door het leven gaan, een sterke afkeer van trends (en dus ook trendnamen). Robin en Nikki: leuke, lieve namen, moeilijk in een hokje te plaatsen. Ik denk dat naam nr 3 ook wel eens doorslaggevend voor het hele plaatje zou kunnen zijn! Ik zie een vlot HBO-stel, lieve, zachtaardige mensen. Moeder creatief, koekjes bakkend met de meiden in het weekend. Modebewust.
Tot nu toe vind ik álle namen hier leuk. EdN: je hebt zelf al weggegeven wat voor types jullie zijn, klopt bij de verwachting die ik had op basis van de kindernamen. Ik vind het namen waar je veel kanten mee op kunt qua types, maar hoe jij jezelf (en je gezin) omschrijft is wel een van die kanten. Als ik het vanuit het niets had moeten inschatten had ik misschien iets conservatiever gedacht, door de combinatie van namen. Hoewel ik ze dus echt allebei heel mooi vind. Van spinnekop iets lastiger, ik denk aan een leuk, outgoing koppel dat into motorrijden is? Mensen die zomaar de barbecue aansteken op een doordeweekse avond. Haha, geen idee waarom dit bij me opkomt. MommyInHeels: bij deze meisjesnamen zie ik toch wel een heel meisjesachtig gezin voor me. Beetje prinsesachtig. Mensen die houden van klassieke muziek, cultuurreizen. Misa: ik vind de namen van jouw kinderen heel mooi! Jullie lijken me een modaal gezin, als ik dat zo mag zeggen. Nette, vriendelijke mensen. Mamavan3meisjes: bij de namen die je noemt zie ik stoere meisjes voor me. Ik weet niet hoe de middelste heet natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat haar naam ook stoer is. Een gezin dat er lekker op uit trekt. Booommm: originaliteit is duidelijk een pre voor jullie, dat zegt al iets over wat voor mensen jullie zijn. Komen jullie misschien uit een wat competitief milieu? Ik stel me deze namen voor in Amsterdam of Haarlem, en dat je een creatief-maar-wel-serieus beroep hebt(bijvoorbeeld vormgever). Ik heb maar één kind, dus daar valt wellicht minder over te zeggen omdat er geen combinatie is, maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie voor je zien. Ze heet Louise.
Wauw! wat een super mooie namen boommm... Ga het niet quoten... Mammavan3meisjes, ik ben wel erg benieuwd naar de naam geworden! @GingerAle, Louise is een prachtige klassieke naam, ik krijg daar ook een prinsessen gevoel bij! Ik denk dat Louise echt een mamma's kindje is met twee lieve opgeleide ouders, misschien twee verdieners? Verder heeft men onze omschrijving wel goed, de prinsessen zolder is nu wel erg roze aan het worden. En pappa heeft zich al helemaal overgegeven aan het vrouwen thema in huis. Wij zijn erg klassiek, ik geef balletles... En man lief is diplomaat. Maar op een kinderloze zondag (kinderen dump dag bij opa en oma) kunnen we erg genieten van een onze hangmat in de tuin, corona'tje en jointje, zonnetje. (Nu dus niet met de zwangerschap, maar de Jip en Janneke bubbels smaken ook prima op het moment. ) We hebben ook een bakfiets waar we met ons prinsesje het vondelpark mee onveilig maken. Gouden tip, het is een goed alternatief op de sportschool!
Mijn zoontje heet Jurriaan, roepnaam Jurre. En als hij een meisje was geweest (of als we ooit een dochter mogen krijgen), dan gaat zij Josephine heten, roepnaam Fien of Fiene Schiet maar
Jurriaan vind ik echt kak, Jurre vind ik daarentegen heel vlot. (De naam van mijn man lijkt er erg op: Jurgen.) Josephine ook kak, maar Fien/Fiene ook juist heel vlot.
Nou, hier mijn associaties David: nette serieuze jongen/man, ik denk aan een donkere krullenbol, kunstzinnig en cultureel geïnteresseerd Marcus: nette serieuze jongen/man, beetje nerdy, geïnteresseerd in bètavakken en muziek Ben: nette en beetje onzekere of schuchtere jongen/man, zachtaardig, muzikaal, geïnteresseerd in sport Neil: actieve en beetje rommelige jongen/man, voetbalfanaat Julia: netjes meisje / nette vrouw, beetje tuttig, serieus, bespeelt een klassieke instrument (viool / piano / dwarsfluit), geïnteresseerd in mode, soms wat kattig Olivia: net meisje / nette vrouw, beetje tuttig, parfum- en jurkjesmeisje, tekent graag, kletskous Ophelia: net meisje / nette vrouw, beetje tuttig, intelligent, bespeelt een klassiek instrument maar niet iets standaards als een piano of viool maar eerder iets geks als een harp of een dwarsfluit of zo. Simon: nuchtere serieuze jongen / man, ingetogen maar sociaal, vriendelijk, interesse in economie en / of cultuur, misschien juridische baan of hulpverlener Vera: verlegen meisje / vrouw, dromer, houdt van de natuur en van dieren, zit op paardrijden, werkt als verpleegster in een ziekenhuis of als juf op een basisschool Robin: actieve jongen / man, druk, wat ruig en rommelig, voetbalfanaat, spontaan, in voor een lolletje Nikki: stoer meisje / stoere vrouw, tomboy, beetje afstandelijk, kan wat kattig zijn, zakelijk ingesteld, doelgericht De meisjes van Boommm (plaatje vergeten weg te halen? ;o) N: stoer meisje / stoere vrouw, energiek, krachtig, kan hard overkomen, doet iets bijzonders zoals skaten of boksen, gaat graag naar concerten M: zachtaardig mesje / zachtaardige vrouw, dromertje, natuurmeisje, dol op bloemen, goede luisteraar, vriendelijk, vredelievend Louise: Netjes meisje / nette vrouw, lacht graag, grappenmaker, lang blond haar, kunstzinnig, maar maakt haar handen niet graag vuil, nagellak- en Netflix-met-vriendinnen-avondmeisje, ook gesteld op tijd voor zichzelf, kan wat dromerig zijn en daardoor wat afstandelijk overkomen Kenji: actieve jongen / man, als jongen speels, grappenmaker, als man zakelijk ingesteld, werkt hard maar is altijd in voor een biertje, trekt z'n eigen plan Caylen: ingetogen, wat verlegen jongen / man, met drukke uitspattingen, gaat vaker met de groep mee dan dat hij z'n eigen plan trekt, sport veel (krachttraining, cardio, marathons), competitief ingesteld Jurriaan: nette, vrolijke jongen / man, doet iets met boekhouding of is journalist of iets, serieus ingesteld, soms iets te terughoudend, vriendelijk Jurre: vrolijke jongen / man, open, creatief, veel goede ideeën, is in een bedrijf handig voor z'n creatieve oplossingen, copywriter of iets in die trant, Josephine: vrolijke, creatieve meid / vrouw, muzikaal (zingen), werkt als kleuterjuf of therapeut, schildert graag, is open en warm en gastvrij, maatschappelijk betrokken Fien, Fiene: vrolijke, creatieve meid / vrouw, lief, goedgelovig, dol op handenarbeid als beeldhouwen of schilderen, laat zich niet gauw van de wijs brengen Als wij een dochter krijgen noemen we haar Elora Voor een jongen hebben we Rewan, Rowin en Roïn op het lijstje-voor-ooit staan. Benieuwd wat dat voor associaties oproept (wat voor iemand verwacht je als je de naam leest?)
Wat grappig, nou hier ook mijn associaties... David: Hockeytype of een nerdje met ribbroek (zo'n jongen had ik vroeger in mijn klas namelijk en heette ook david) Marcus: Duitse naam (is overigens de officiële naam van mijn man ) Hebben jullie Duitse roots? Vind de namen namelijk best Duits. Ben/Neil: niet mijn namen, zie wat alternatieve types voor me. Julia/Olivia/Ophelia bij alle namen denk ik aan een hoger opgeleid gezin welke goed verdienen. Verder vind ik vooral Ophelia wel een echte "kak" naam (sorry...) Simon/Vera: down To earth ouders, afkomstig uit een dorp. Geen poespas. Robin/Nikki: hippe ouders (yuppen) nieuwbouwwijk, populair op school. Louise: hockeynaam Kenji/Caylen: stadse ouders. Hip maar willen graag afwijken van de rest. Juriaan/josephine : kak, vind de roepnamen dan wel weer leuk en hip. Elora: hockey, net meisje met een jurkje met ruches. Rowin: hippe naam, hippe ouders. Kom er achter dat ik toch best veel namen "kak/hockey" vind... Nou nu ben ik wel benieuwd wat jullie van onze naam vinden Sara
Wat ik van de namen vind David & Marcus Vind David een prima naam, wist eigenlijk niet dat hij bijbels was. Marcus vind ik wat minder, maar geen lelijke naam. Ben & Neil leuke namen! Wel erg Engels dus zou denken dat jullie gezin een connectie met Engeland heeft. Verder een vlot, jong gezin met twee werkende ouders. Wel heel ondernemend met de kinderen. Julia, Olivia & Ophelia Vind Julia een prachtige naam. Olivia vind ik ook leuk. Ophelia is niet helemaal mijn ding, moet denken aan een Griekse godin. Simon & Vera leuke namen! Vind vooral Isabel geweldig, staat hier ook op het lijstje als tweede naam. Robin en Nikki Vind Nikki een leuke naam. Ben zelf niet zo van de unisex namen, maar opzich is er niets raars aan Robin. Is het Robin of Roooobin? Ben eigenlijk ook heel benieuwd naar de naam van je middelste! Grappig dat zij dan een wat 'apartere' naam heeft ivm de andere twee. Louise prachtige naam! Juriaan & Josefiene erg leuke namen! Bedankt trouwens voor de reacties op onze namen. We zijn inderdaad wel redelijk competitief opgegroeid. Eigenlijk nooit over nagedacht dat dat terug te zien zou zijn in de namen van onze kinderen haha. Verder zijn wij een jong gezin. Hebben in Amsterdam gewoond maar zijn recentelijk naar London verhuisd. Ik ben halverwege mijn universitaire opleiding gestopt vorig jaar en ga dat binnenkort weer oppakken. Vriend is inmiddels al een paar jaar klaar en is na de universiteit gaan werken. Je zat dus wel redelijk in de buurt!! Oja, ben alleen totaal niet creatief
Elora vind het een prachtige naam! Heb ik al eens eerder gezegd, maar blijf hem mooi vinden haha. Denk aan een hoog opgeleid gezin, twee goede banen waarin familie wel belangrijk is. Rowin leuke naam. Vind de andere jongensnamen uit je rijtje niet zo heel mooi.. Sara zo heet ik zelf. Vind het een leuke naam haha.
Bijna alle namen vind ik erg leuk! Vooral Caylen van Jusi en de namen van mommyinheels. Neil vind ik ook erg mooi maar ben bij dat sorry namen altijd bang dat mensen vaak vragen hoe je het uitspreekt ? De namen van boommm zijn ook prachtig trouwens! De naam van onze zoon hoor je vrijwel nooit Lemmy en zijn zusje wel weer tig keer Liv
zie hier hele mooie namen!! Als het hartje klopt struin ik nog eens in dit topic rond David en marcus zijn klassiek.. mooi.. onze dochter heet j. oël. la (volle naam Pe. tra Jon. nie Jo. ël. la) ivm herkennen zou ik het fijn vinden als hij niet zonder puntje geschreven gaat worden