Hoi, Een tijdje geleden had ik hier ook al om jullie mening gevraagd. Inmiddels zijn Mees en Tijn van het lijstje gehaald en kwam mijn man met Jip. Dus Daan en Jip blijven nu over en we hebben beiden niet echt een hele erge voorkeur. Dus ik ben benieuwd naar jullie mening. Grote zus heet S.aar
Ik zou voor daan gaan. Bij Jip leg ik toch de link met janneke, daarnaast ken ik 3 meisjes genaamd jip.
Ik heb voor Daan gestemd. Bij Jip moet ik altijd denken aan Jip en Janneke namelijk. Ik vind alleen de combinatie Saar en Jip wel leuker dan Saar en Daan (de klank is nogal hetzelfde). Zelf zat ik ook nog te denken aan (Saar &) Joep. Dat klinkt wat volwassener dan Jip, maar lijkt er toch op. Is dat wat voor jullie?
Ik heb voor Jip gestemd, maar meer omdat ik Daan een hele saaie naam vind (sorry voor mensen wiens zoon zo heet...) en omdat ik Jip beter bij S.aar vind passen dan omdat ik Jip nu zo'n fan-tas-tische naam vind.
Jip vind ik echt geen mooie naam. Vind ik kinderachtig. En ook unisex en daar hou ik niet van. Dus Daan.
Hier precies het tegenovergestelde, ik ken een hele leuke jip, en door die associatie ook daarvoor gestemd.
Ik vind Jip veel leuker (óók voor een puber of volwassen man), heeft veel meer karakter voor mijn gevoel, en ik vind Daan wel een mooie naam, maar echt niet mooi staan/klinken bij de naam van zus. Beetje inspiratieloos of zo. Dus ja, absoluut Jip!