meiden ik heb een vraagje aan jullie... wij verwachten over een aantal weken ons tweede kindje!! een jongen!! nu hebben we een dochter en die hebben we een tweede naam gegegeven! eigenlijk heeft zij als tweede naam een vernoeming naar haar tante! nu willen we onze zoon ook een tweede naam geven, maar dan is die nergens van afgeleid!! we hebben geen ooms/tantes meer die speciaal voor ons zijn!! de opa's en oma's vinden wij ook niks want wie doen we dan.. en waarom bijv. mijn vader/moeder en niet die van mijn man!! en we willen maar één naam dus wordt lastig!! nu wil ik eigenlijk gewoon een leuke naam!! ik zal jullie een voorbeeld geven. als het een meisje was geweest was haar tweede naam waarschijnlijk JUWEL! geworden! gewoon omdat we dat mooi vinden en de betekenis leuk is... zoiets zoek ik ook voor een jongen!! weten jullie een mooie tweede naam, die het liefst uit twee lettergrepen bestaat!? met het liefst een mooie betekenis! (zo even ter zijde.... vind ik de tweede naam van wendy van dijk haar dochter ook speciaal verzonnen!! één of ander gebergte op ibiza als ik me niet vergis...) zoiets dus..... geen familie maar een mooie leuke/stoere naam voor onze zoon... nog ong. 4 weekjes de tijd om er over na te denken hahah!! dus hopelijk kunnen jullie me helpen! alvast bedankt allemaal!!
Jayden (dankbaar) Deion (blijdschap) Yume (droom) Chaves (droommaker) Wilco (wens) Luano (blijdschap, genieting)
wow wat een hoop uitroeptekens!! zonder gekheid, hebben jullie een plaats ofzo die speciaal is voor jullie? mijn nichtje heeft als 2e naam de plaats waar ze is verwekt (in italie, dus geen ..... groningen oid haha) of een plek waar jij en je man elkaar hebben leren kennen ofzo? mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen in een straat waar een bepaalde supermarkt zat, zo heet onze kat nu haha. misschien een artiest van een speciaal liedje van jullie? wat voor namen hou je verder van, engels, nederlands, lang, kort? mogen we misschien de eerste naam weten? hier kan je trouwens zoeken op betekenis: Behind the Name: the Etymology and History of First Names