Ik zou aan moeten wennen. Zelf hou ik niet van een -o aan het einde maar als jullie het een mooie naam vinden, waarom niet?
Heb 'm eigenlijk nog nooit gehoord, heb er dan ook geen associatie bij. Vind het wel een leuke naam, origneel.
Niet eerder gehoord volgens mij. Ik vind het geen rare naam alleen het doet mij veel te veel denken aan Milo en dat vind ik weer een honden naam.
Ik vind de naam leuk en ik vind hem ook niet kunstmatig/verzonnen: Ik denk dat het een afleiding is van de Finse naam Niilo (vorm van Nikolaus) - dus: helemaal geen associaties à la "raar", "betekenisleeg" of "verzonnen" voor mij!
ik moest aan een honden naam denken als ik eerlijk moet zijn, sorry. Als je het uitspreekt als nailo-najlo tenminste
Bedankt alvast voor jullie reacties! Daar heb ik (en vast ook de andere mensen die de naam gaven?) hem inderdaad van afgeleid. Bij de echte spelling vrees ik dat er nog veel meer fouten gemaakt zullen worden... Qua uitspraak is het officieel dus ook geen [nielo] of [najlo], maar (ongeveer) [nieloh]. Omdat dat in het Nederlands vrijwel onmogelijk is, zou ik het op [nielo] houden.
Mijn eerste gedachte was: Huh, nog nooit van gehoort. Zou ook kunnen voor een hond. Vind het zo gek nog niet. Weet je zeker dat je orgineel bent en het ook nog eens een naam is die gewoon kan vind ik.
Het is een naam die ik nooit eerder gehoord heb. Dus geen associaties bij een bepaalde 'groep' ofzo. Ik moest hem even een paar keer 'proeven'. In eerste instantie vind ik het niet zo'n mooie naam. Maar als ik me er dan een stoer jongetje (met blonde kuif ofzo ) bij voorstel, past het toch weer wel. Toch wel leuk denk ik, als je er eenmaal aan gewend bent.