Pffff. Namentwijfel. Dachten er een tijd lang uit te zijn. Nu toch weer twijfel. Daarom de vraag. Wat zie je voor je bij de naam Hanne?
Ik kan me er eigenlijk geen beeld van voorstellen, Ik vind het persoonlijk ook geen leuke naam, sorry
Ik stel me een beetje een struise dame voor, zo'n operazangeres met vikinghorens of zo. Maar goed, smaken verschillen, en iedereen kan rare associaties hebben, dus laat je daar vooral niet door leiden.
Ik stel mezelf er een beetje een jongens achtig meisje bij voor.. kort blond haar met tuinbroek en klompjes.. vraag me niet waarom, is gewoon mn eerste gevoel.. maar als jij dit een mooie naam vind, wat kan jou het dan schelen wat anderen ervan vinden Vaak is het een kwestie van wennen.. Ik hoor zovaak namen dat ik denk Hmmzz.. en 2x later ben ik eraan gewend.. Je moet gewoon doen wat jij mooi vind.. wat bij jullie past, bij het kind, bij jullie achternaam (als je nou manne van je achternaam heet zou ik persoonlijk een andere voornaam kiezen nl) En doen wat jij leuk vind!! succes!
Vrienden, familie en mensen in jullie omgeving zien Hanne (als ze straks geboren is) als Hanne jullie dochter. Als ze haar eenmaal zien koppelen ze haar gezichtje aan haar naam Hanne, zo werken de hersenen. Niemand die dan nog denkt wat ze nog meer bij de naam Hanne zien.
Ik ken een. Hanne van bijna zeven, een lief blond meisje, maar met een pittige eigen mening. Qua kleding echt een meisje meisje en qua spelen, speelt ze ook zo met de jongens mee. Daar denk ik aan bij de naam Hanne. Positieve associatie dus!
Als ik aan de naam Hanne denk zie ik een oude man met een grijze baard en een pijp in zn mond voor me..
zou dan eerder gaan voor Hannah i.p.v. Hanne maar als jullie het mooi vinden lekker doen. ik heb er niet echt een beeld bij.
Hanne doet me denken aan een lief/zacht meisje. In categorie Hannah en Sanne. Leuke naam! Voor een jongen vind ik hem niet zo leuk.
mijn stagiaire heet zo: leuke, mooie, intelligente meid met humor! De oom van mijn vader heette Hannes, maar dat is (in mijn beleving) echt een hele andere naam!
Ik denk aan een meisje uit Denemarken of die regio, beetje kil. Maar, ik weet ook dat zo'n eerste indruk van een naam, weg is zodra de naam echt vorm heeft gekregen in de vorm van een babietje!