Elsa?

Discussion in 'Babynamen' started by mummylinda, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mummylinda

Dec 13, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Wij verwachten een meisje en mijn vriend en ik vinden 'Elsa' een super leuke naam. Lief en tijdloos en ook omdat ik het leuk vind dat we haar dan naar mijn schoonzus vernoemen. Alleen ben ik bang dat deze naam nu meteen met Frozen geassocieerd wordt... En wordt die naam binnenkort niet heel populair door Frozen? Of ben ik nu aan het overdrijven?
    Wij wonen in het buitenland, en hier is Frozen een ontzettende hit. Is dat in Nederland ook zo, of kennen alleen ouders van kleine meisjes die film en dus de naam Elsa? (We gaan over een half jaar weer terug naar Nederland)

Liefs

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind het een leuke naam en ondanks de film is het toch ook gewoon een normale naam. Net als Anna eigenlijk ;).

De ouders van jonge meisjes en jongens (die vinden de film vaak ook leuk) zullen wel snel aan Frozen denken, maar dat zou mij er niet van weerhouden die naam te geven.

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik denk meteen aan frozen inderdaad. Bij Anna heb ik dat niet overigens.
    Of het een hypenaam gaat worden, dat denk ik niet. Maar de asociatie zullen wel een hoop grote broers en zussen van leeftijdsgenoten van je dochter hebben.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter heet ook zo, prachtig dus :). De associatie met Frozen is wel door een aantal gemaakt, maar niet heel veel hoor. De naam is in Nederland vorig jaar maar 32 x gegeven en ik verwacht dan ook echt niet dat ie door de film ineens de top 50 namen binnen dendert.

Ik zeg doen :D!

5. mummylinda

Dec 13, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Meijke! En heet jouw oudste of jongste dochter Elsa?

En van die populariteit (of niet dus): wel gek he, ik vind deze naam zelf heel mooi dus denk ik meteen dat iedereen datzelfde vindt en dat de naam dus ook wel populair zal worden... Maar dat valt nu nog wel mee dus ;)

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heel mooi! En de film Frozen heb ik niet gezien dus daar dacht ik niet aan. Ik heb ooit een Duitse film gezien waarin een vrouw Elsa heette. Als ze haar riepen vond ik dat zo mooi klinken!

7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    ik moest wel meteen aan frozen denken, maar ik vind het een prachtige naam! als je kindje 10 is zal het echt niet meer zon grote hit zijn als nu.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik denk dat deze naam wel populairder gaat worden maar zou het er niet om laten

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

De jongste :).

10. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Ik vind elsa ook mooi! En ja, ik ken hem van Frozen :p zou m er niet door tegen laten houden. Ik vind anna, christoph, olaf ook mooie namen :p

Jammer genoeg is mijn man het er niet mee eens dus het wordt iets anders ;)

11. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik zou me daar niet zo druk om maken denk ik.
    Vind het een mooie naam.
    Anders evt een andere schrijfwijze

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Elsa jaaaa doen prachtige naam is dat!
    Is overigens best een populaire naam in Frankrijk bijvoorbeeld :)
    Ik moet niet gelijk aan frozen denken dus, ik kende die naam al :)

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik vind het ook een mooie naam!

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik vind Elsa ook leuk en dacht helemaal niet aan de film frozen. Ken die film ook niet (alleen van reclame) omdst mijn zoontje daar nog te jong voor is. Zou me er ook niet door laten tegen houden als ik jou was.

15. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Prachtige naam ❤️

16. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Ik dacht meteen aan de film; hier heel populair.

Kan prima hoor over een paar jaar is de film alweer vergeten. En ik verwacht geen hype rondom deze naam

17. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik vind het een leuke naam :)

Ken frozen niet, weet dat het een film is maar wist niet dat er een elsa in meespeelde..
    Ik had vroeger een Else in de klas dus daar moet ik aan denken bij de naam.. Was een leuk meisje :)
    Elsa nog wat vrolijker dan Else.

18. Pinguinnetje

Pinguinnetje Niet meer actief

Ik moest meteen aan Frozen denken toen ik het onderwerp zag staan. Maar dat is niet erg toch?

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het een hele leuke naam!!

20. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik kende de naam niet. Ik vind hm best leuk!

Share This Page