Ik ben benieuwd wat jullie associaties/gedachten zijn bij de naam Owen? Hou je vooral niet in; graag zo eerlijk mogelijk!
Ook geen associaties maar vind m niet leuk. Moet gewoon bij je passen. Zoals bij mij geen Daan Finn Lars en Kai past, past Owen misschien wel bij jou.
Maar zou je dan bijvoorbeeld uit kunnen leggen wat je bedoelt met 'dat soort namen'? Wat voor soort naam vind je het precies?
Zelf hou ik meer van Nederlandse, Scandinavische, tikkeltje klassiekere namen en namen niet geknutseld gewoon zoals ze zijn. Tjah waar vind ik Owen onder vallen het is in ieder geval geen geknutselde naam. Waarom wil je de associatie weten van mensen?
in het Iers een rare spelling (Eoin geloof ik), zoon van een kennis, leuk karakter in Torchwood (serie, niet in Nederland uitgezonden). Geen negatieve dingen. Hij stond zelfs op ons lijstje voor mogelijke jongensnamen
Geen specifieke associaties, wel Amerikaans, series, films.. Ik zie wel gelijk owen uit greys anatomy voor me haha...oeps verslaafd!!
Nou ik weet zelf dus ook niet zo goed waar ik deze naam onder zou scharen, vandaar dat ik benieuwd ben. Iedereen heeft wel namen waar je echt meteen een associatie of (voor)oordeel over hebt, toch? (Tokkie of juist meer hockey, dat idee) Dus ik ben benieuwd hoe mensen tegen deze naam aankijken
Ik vind het een prima naam, mits je Engels/Amerikaans bent. In het Nederlands (Oo-wun) vind ik het algauw een beetje ordi overkomen.
Ik krijg er een goedkoop boybandje gevoel bij. Meer ordi dan hockey, hoewel ik het geen écht aso naam vind. Absoluut mijn smaak niet in ieder geval, veel te Engels (tenzij je engelse of amerikaanse roots hebt).