Voor een meisje hebben we een naam gekozen en nu dus nog voor een jongen, dit vinden we echter héél erg moeilijk. We willen graag een 'bijzondere' jongensnaam (dus niet alledaags) maar wat wel gewoon normaal uit te spreken is We houden van scandinavische, russische, mythologische namen etcetc. Maar andere leuke namen zijn ook altijd welkom. Wat we alleen écht niet leuk vinden zijn engelse/amerikaanse namen..
Hihi, bij mij dus precies omgekeerd! Onze jongensnaam is Russisch. En voor een meisje nog (bijna ) geen idee. Russisch: Ivan, Maksimilian (hmm zo heet tegenwoordig half Duitsland), Ilja, Alexander, Danilo, Luka, Joeri. Scandinavisch: Bjoern, Sven, Lars, Viggo, Sierik (da's meer Fries) Stig, Bengt, Jorn, Jarne, Jonatan, Tor (die laatste 2 komen uit IJsland), Olle, Ewald, Florian.. Mythologisch: Evander, Leander. Hmm, meer komt ff niet in me op.
Dit is inderdaad precies wat we bedoelen! Ik vind Ivan, Viggo, T(h)or heel leuk (mn vriend volgens mij niet zo..) en ik weet dat mijn vriend Luka heel erg leuk vindt. Wel grappig dat het bij jou precies omgekeerd is!
Bjoern? Ah.. Björn... Betekent trouwens 'beer' Nog een aantal Scandinavische namen voor je: -Mats -Kristian / Christian -Christoffer -Emil -Edvin -Loke (spreek uit als Loeke) -Vilgot -Leif -Alf -Alvar -Per -Pelle -Nils -Joar -Dag -Danne -Hakon -Ulf -Torgil -Torsten -Trond -Mika -Mårten (spreek uit als Morten) -Lasse -Lars -Vidar
Jorik Kjeld Ivar Søren (spreek uit: Surren) Göran (spreek uit: Geuran, de G als in het Engelse 'games') Jordin Marten Marlin/Merlin Thor