Over een week of 10 verwachten wij ons zoontje en zijn nog niet helemaal uit de naam. We willen een niet zo heel veel voorkomende, niet te moeilijke naam. Die zowel in nl als marokko 'past' . We hebben nu de volgende 2 namen in ons hoofd: Wassim (spreek je uit als ouassiem) Sami Wat vinden jullie van deze namen? Ik vind ze beide mooi maarheb geen wow-gevoel... Iemand nog andere ideeën?
Ik vind ze niet zo, omdat ik het vooral typisch marrokaanse namen vind en helemaal niet nederlands. Behalve Sami, die kan op zich wel goed in Nederland naar om eerlijk te zijn heb ik daarbij wat associaties met Samir A. :s Wat vind je van: Adam Adil Amar Brahim Darid Elias Mimoun Karim Omar
Mijn man zijn achternaam begint ook nog eens met een A Grappig, van de namen staan er 4 bij die bij mijn schoonfamilie voorkomt waaronder mijn man zijn naam! Maar verder zijn het niet echt mijn namen. Ik vind het zo moeilijk! Het stomme is dat we er helemaal uit waren, maar mijn schoonzus is 2 weken geleden bevallen en heeft die naam gebruikt:x
Ohhhh dat lijkt me zo vervelend... Nee dan zou ik ook voor een andere naam gaan. Is het misschien een idee om te kijken naar alle soorten namen, niet per se Marokkaans? Een vriendin van mij heeft haar zoontjes L.ewis en D.ean genoemd. Niet Marrokaans maar ze zijn wel volbloed Marrokaans.
Of Nourdin? Komt ook wel vaak voor vrees ik maar ik vind dat persoonlijk een hele mooie naam. Nog wat ideeen: Eman Yassin Faris Hakim Iskander Rafi
Rafi en faris zijn idd mooi! Maar helaas vind mijn man dat niks... Ik vind bijvoorbeeld Noure ook mooi maar mijn man niet. Wat vinden jullie van Raid of Raif?
Sami vind ik van die twee het leukst. Maar ik denk dan ook aan het volk in lapland (ook wel: Samen). Anders misschien... Choukri Damin Dani Dien Eisa Eman Emir Esam Farouk Ferran Fida Gabir Halim Haroun Ilias / Ilyas Imraan Isam / Issam Ishak Iskander Ismael Izaz Jinan Kamil Karam Lamin Malik Marouan, Marwan Mimoun Mounir Nadim Nadir Naim / Najim Nasir / Nazir Nizam Nizar Nuri Omar Pasha Rabi Radi Rafiq Rahmi / Rami Raihan / Rayhan Raja Rani Razi Reda Redouan, Redwan, Ridwan Rida Rimon Sabri Salim Sofian / Souffian Tahir Tami Tamim Tamir Tarik Wadi Yahya Younes Yousri / Youssri
Mijn (half marokkaanse) zoon heet Ilias. Ben nog elke dag zo blij met die naam , heb er echt al honderden complimentjes over gehad -> vooral van de Nederlanders, waar de naam relatief weinig voorkomt. Andere namen: - Ismael (vind ik prachtig) - Sofian of Soufian - Rayan (ook erg stoer en leuk in beide landen)
Bedankt voor jullie reacties! Rayan was ons eerste keuze maar helaas aan ons neus voor gegaan. .. Sami is wat mij betreft een goede kanshebber, afkorting sam is ook leuk.
Ook ik had Rayan willen opperen, balen dat die nét vergeven is... Sami: Leuk! Ik zou niet afkorten naar Sam. Uit Sami blijkt meer dat het een Marokkaans-Nederlands kindje is en dat spreekt mij persoonlijk wel aan. Nog wat suggesties: - Arif - Faiz - Elias - Naim - Nour - Adam - Nordin - Tarik - Joeri (variant op Yousri)