Jongensnaam

Discussion in 'Babynamen' started by Marit75, Nov 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Heb nog wat hulp nodig, ik weet dat de kleine die in april geboren gaat worden een jongen is... Heb nu al een paar weken een jongensnaam, maar blijf het gevoel houden of dit het nu echt helemaal is. Tis toch lastig zo'n naam kiezen waar ie het zijn hele leven mee moet doen :D

Ik heb nu dus Stijn, maar hebben jullie nog suggestie. Had op mijn lijstje ook (lu)cas, max en daan.. dan weten jullie een beetje in wat richting ik denk...

2. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Wij zijn juist heel blij met 'die' gekozen naam, het is een heerlijk mannetje die perfect past bij Stijn. Ook mijn man moest er eerst even aan wennen, maar besefte later dat hij goed is. En is nu heel tevreden!
    Je kunt het ook schrijven als Stein, Steijn of Steyn...

3. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik ook niet meer verander, maar blijf nog even het gevoel houden, van is er niet een leukere naam, maar misschien is dat normaal :D

Ik denk dat de schrijfwijze Stijn het leukst vind, niet te moeilijk doen is mijn motto vaak :D

4. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Tuurlijk, blijf je kijken. Deden wij ook maar kwamen steeds terug bij. Stijn. Zelf vijf dagen overtijd dachten we nog even 'over te stappen' Gelukkig hebben we dat niet gedaan. Maar is wel allemaal goed voor het proces.

Nu 28 weken zwanger nog zowel geen optie voor meisje als voor jongen gevonden... Maar ook daar komen we wel weer uit!

5. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben eigenlijk wel benieuwd wat dan jouw tweede keus namen waren?

Of wil je dat voor je houden?

6. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Heb het je even in een pb gestuurd...

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik denk dat je altijd een beetje twijfelt tot de kleine er is dan weet je dat dat de naam is die bij hem of haar hoort.

8. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    #8 LieveKylian, Nov 5, 2011
    Last edited: Nov 5, 2011
    Andere suggesties;
    David, Jasper, Daniel, Simon, Nout of Mike

9. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je pb, veel van die namen en Jasper vind ik idd ook leuk, maar toch vind ik Stijn nog het leukst :D

Stom he, je blijft verder kijken, maar ziet niets mooiers. Zou dat dan betekenen dat dit de naam is, je gaat het haast denken :D

10. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Gewoon even de tijd geven!

Maar had je ook een lijstje met meisjesnamen? Kwam elders een reactie van je tegen die bijna indentiek was aan mijn gedachten...

11. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het lijstje van toen er even bij gezocht...naast Sanne, Sarah, Isa is er later nog bijgekomen: Sophie, Fleur, Lotte. Maar Isa stond al een poosje op nr. 1, maar sinds kort weet ik dat het een jongen is, daar hoef ik me dus niet meer richten.

Maar komt het nog een beetje overeen..?

12. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Komt zeker overeen. Een groot aantal is voor ons geen optie omdat die naam al in gebruik is bij naaste vrienden of familie.

Wel was Sarah mijn topper toen. Maar blijft bij mijn man een oud vrouwtje van 50... En nu willen we liever geen 'S' als voorletter.

Isa staat niet bij die van ons. Lotte wel maar is eigenlijk weggestreept, hoor je veel bij zoon op de creche!

Maar dank voor de suggesties.

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind Stijn een heel leuke naam, goede keus!! :D
    Anders misschien Stan? Die staat hier op nummer 1 voor als we nog een jongen krijgen.

14. misa

misa Niet meer actief

Leuk naam, Stijn!
    Nog ideeën: Gijs, Mees, Wout, Luc, Nils, Niels, Noah, Pim, Joep, Roel, Job, Sem, Stef, Sil, Mart, Mats, Finn.

15. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt nog voor jullie suggesties, maar blijf Stijn toch het leukst vinden :D

Noem hem de laatste ook af en toe Stijn, dus ben er al aardig aan gewent en het klinkt goed, dus denk dat dat hem gaat worden :D

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    onze jongste heet ook steyn.
    we waren er ook meteen uit,toen we de namen eenmaal hardop hadden gezegt.
    wij schrijven het als steyn,omdat ik toch iets anders wou,omdat je de naam wel vaak hoort,maar we zijn er ook super blij mee.

nu moeten we weer een jongens naam verzinnen,en dat valt nu niet mee.
    dit wordt jongen nr 5,en alles wat ik leuk vindt,vind mijn vriend niet leuk,en andersom.

Share This Page