We weten niet wat het wordt. Meisjesnaam hebben we al een hele tijd, maar jongensnaam is erg lastig. Nu hadden we voor een jongen matthias, en als doopnaam Mart Jan vernoemd naar lambert en bert-jan. Nu zijn er wat problemen en wil ik mijn zoon niet meer naar lambert noemen. Maar alleen Bert-jan en dan roepnaam Matthias vind ik ook niet op elkaar lijken, of gewoon een heel andere naam. Ons zoontje heet Gerrian, dus wat daarbij past. Graag hoor ik jullie adviezen, reacties. Ik weet het even niet meer!
Ohjee, dat is altijd het 'lastige' aan vernoemen. Door bijvoorbeeld familieomstandigheden kan je daar wel eens spijt van krijgen. Geen idee of dat bij jullie het geval is hoor, maar ik merk het vaker om me heen. In ieder geval vroeg ik me af, heeft jullie zoon G.errian ook nog een tweede naam of niet? Anders zou Matthias als tweede naam Bert-Jan kunnen heten. Dus Matthias Bert-Jan Andere namen die iets hebben met de naam Bert-Jan zijn: - Berend / Barend - Jannick - Wilbert - Bart - Bartho - Joachim - Jochem
Mijn zoontje is vernoemd naar beide opa's Gerrian is zn roepnaam en Gerrit Jan Jonathan doopnaam. Daarom kan ik de naam nu beter veranderen dan dat ik er later spijt van krijg. Klikt niet zo met zwager, en daar wouden we als het een jongetje werd naar vernoemen, maar dat wil ik nu niet meer. Mijn broer heet bert-jan is vernoemd naar berend, dus daar kunnen we ook wel iets mee.
En heeft je broer dan nog meer namen? Want als ik het goed begrijp willen jullie je zoon vernoemen naar jouw broer toch?
In dit geval zou ik geloof ik voor Matthias Bert-Jan gaan. Omdat je dan de roepnaam hebt die je leuk vindt, maar ook duidelijk de vernoeming die je wilt. Had Matthias er leuk uit afgeleid kunnen worden, dan was dat leuk geweest, maar ik zie niet goed hoe je dat hierbij zou doen...met name ook omdat je maar één naam hebt om te vernoemen.
Even volledig af van het eerste idee dan: Naam: Bert Jan Michael Roepnaam: Benjamin Naam: Julius Bert Jan Roepnaam: Julian Naam: Berend Johannes Roepnaam: Bernd
Brent is wel een leuke naam. weet niet of mijn man dat vind wat hij vind bijna geen namen leuk. erg lastig. Nova: We hebben pas een kaartje gekregen en dat jongentje heet ook Benjamin, Julian zo heet mijn neefje, dus ook geen optie, en bernd vind ik wat minder leuk. opa van mijn man heet klaas, misschien daar nog iets van te maken, en anders maar niet vernoemen. mijn zoontje is wel vernoemd dus vind ook wel als je de een doet moet je de ander ook doen.
Ik vind bij nader inzien Brent ook leuker dan Bernd. Het is wel leuk om het 'vernoemen' er dan in te houden. Ik denk nog even verder over de naam Klaas
Naam: Bert-Jan Nicolas Roepnaam: Jannick / Yannick Naam: Bert-Jan Nicolas Roepnaam: Bastiaan Naam: Lennart Bert-Jan Roepnaam: Leander
we hebben een buurmeisje wat janique heet, Brent vind mijn man niet leuk en Leander ook niet. Bastiaan vind hij ook niet leuk. Lastig hoor.
Heel lastig inderdaad. Weet ook niet exact van wat soort roepnamen jullie houden. Ik zal ook nog even nadenken over Matthias want als jullie dat allebei wel een mooie naam vinden kun je misschien andere doopnamen kiezen ipv mart-jan. edit: Hierbij nog wat ideeën met Matthias: Roepnaam: Matthias Doopnamen: Mats Nicholas Bertram Roepnaam: Matthias Doopnamen: Markus Nicolas Berjan Roepnaam: Matthias Doopnamen: Matheo Berjan Nicolas Roepnaam: Matthias Doopnamen: Mattheus Berend Nicolas
Klaas Jan roepnaam Christian? Met Matthias moet er vast ook wat te verzinnen zijn. Alleen is Klaas dan wat lastiger.
wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken. Ik denk dat we toch alleen bert-jan vernoemen. Mooie naam Christian, alleen zo heet het zoontje van mijn collega al, en daar hebben we wel contact mee.