Hey, de tijd dringt en we hebben nog steeds geen keuze kunnen maken. Er zijn eigenlijk heel veel namen die we beide mooi vinden of die één van ons mooi vind. Nou wonen wij niet in nederland maar willen we wel een naam die in zowel nederland gemakkelijk uitgesproken kan worden en niet 'te' buitenlands klinkt. De betekenis van de naam vinden we ook belangrijk, en we willen geen naam met 4 of minder letters. Welke namen spreken julie aan uit dit lijstje? Of hebben julie nog andere namen die aan onze eisen voldoen? Asiya❤Amira (princess, commander)❤Anisa (friend, friendly)❤Anika (very unique)❤Canan (beloved one)❤Dilara (beloved one, decorate hearts)❤Helin (light, bird nest)❤Hajar (rock,stone)❤Hafsa (good woman) ❤Hanife (true, upright) ❤Seher (beautiful sunshine of the sun and day)❤Semiha (gracious, forgiving)❤Saliha ( righteous, pious, virtuous)❤Safiye - (good friend)❤Yasemin (jasmin flower) (Het is een lange lijst, i know 😱
Amira, Yasemin en Anisa vind ik leuk! Namen met een duidelijke H klank vind ik minder, word hier ook niet mooi uitgesproken.
Anika vind ik mooi! Als ik een dochter had gekregen had ik haar zo genoemd Yasemin vind ik ook heel mooi, maar doet me ook een beetje aan de pil denken
Mooie namen zeg! Van dit rijtje spreken Anika en Helin mij het meeste aan, al hebben die wel allebei het nadeel dat ze 'vernederlandst' zullen worden in NL, dan wordt het al snel Annika en Elin vrees ik.
Mooie namen! Ik vind Amira heel mooi en Seher ook. Spreek je die laatste naam trouwens uit als Suher of Seeher?
Anisa vind ik een topper! Anika en Hajar vind ik ook erg mooi. Maar van Anika zou ik me afvragen waar de klemtoon ligt en Hajar is voor mij heel islamitisch (en dat ben ik niet ).
Helin vind ik het mooist, daarna Amira. Wellicht vind je dit ook een mooie naam: A.maya / A.meya (een leerling van mij heet zo, ze heeft buitenlandse roots en zowel in haar taal als in het NL is het makkelijk uit te spreken) wel zonder puntjes haha