Voor ons zoontje destijds heb ik lang gedacht aan Jasper (bij nummer 2 ingeval zoon zullen we deze naam niet gebruiken omdat Kleine Meneer nog wel dezelfde beginletter heeft).
Ooh super dat jullie al zo veel ideetjes gegeven hebben! Ga ze zeker allemaal goed laten bezinken! Ongelooflijk bedankt! Verdere ideetjes zijn natuurlijk nog steeds welkom !
Ja die staat nog steeds bovenaan denk ik...misschien moet ik deze maar gewoon in mijn hoofd blijven herhalen totdat die zo vertrouwd wordt en ik mij na een tijdje niets anders meer kan inbeelden ! Al dat ik dat nu vooral heb bij de naam Lucas....
Moeilijk he?! Hier hetzelfde probleem... Veel namen herken ik van onze lijstjes Alexander vind ik ook leuk, kun je ook nog afkorten naar Alex en Xander als je wilt en ook die namen zijn leuk. Hoe dichtbij staan de personen die hun zoon zo genoemd hebben!? Anders zou ik met hen overleggen, als dit toch de naam is die jullie beiden leuk vinden! Er zijn wel meer kinderen met dezelde naam, zelfs binnen families.... Succes! Ik lees me, wie weet doe ik ook nog iedeeen op
Florian (Flor) Lux (zo heet het zoontje van Jim Bakkum) Dani Maxim Lau/ Laurens Ischa/ isha Mischa/ misha Ivan Melle Jonah Joes Rein/ Reinier Siem Sam Moos Succes! Wij vinden jongensnamen ook super lastig....
Ik heb zo'n gevoel dat dat inderdaad de strategie is ! Ben de naam al een paar dagen echt veel aan het zeggen en vandaag zij mijn man in een verliefde bui: hmmm lucas, misschien voor een tweede kindje. Dus ik zeg: oh dus je vindt hem niet meer lelijk? Hij: nee ik wen er wel aan! Dus ik: en lucas voor dit kindje? Hij: neeeee matthias is veel mooier! Maar wie weet...misschien maakt hij toch nog wel het sprongetje ! Ik blijf het alleszins veel herhalen!
Echt vreselijk moeilijk! Jullie ook een Belgiƫ-Nederland kwestie ? Alexander was bij ons alletwee de nummer 1 naam voor we aan kindjes begonnen...maar vorig jaar is mijn vriendin dus bevallen van een alexander..grrrr! En we staan echt wel dichtbij hen (categorie beste vrienden)...en ze heeft zelf al eens duidelijk gemaakt dat ze het niet zo leuk zou vinden als iemand dicht bij hen ook die naam zou nemen (het ging toen over een andere vriendin)... Dus dat gaat hem jammer genoeg niet worden!
Ik kan je een hand geven. Manlief en ik zitten niet op 1 lijn, en we hadden bij de 1e al samen 1 jongensnaam gevonden die we beide super vonden (Milan), dat was al uitdaging genoeg, maar nu mogen we nog een keer Manlief houdt van: Rowan/Rowen Jayden Kian Ikke: Senn Sil We hebben wel samen een twijfel, nog niet super wauw, dit is Justin. Misschien heb je er iets aan.
De naam van je man die ik wel prachtig vind is L.o.d.e. Maar ik sluit me helemaal aan bij de strategie "hardop zeggen" en vooral: herhalen. Bovenstaande naam was namelijk mijn favoriet bij de jongste. Mijn vriend vond het in eerste instantie niets. Maar ik vind en vond het een prachtige naam (om meerdere redenen). Uiteindelijk ben ik het blijven herhalen, ben ik met argumenten gekomen, hebben we het veel hardop gezegd, en uiteindelijk is hij overstag gegaan! Dus: wat niet is, kan nog komen...