Jongensnaam...ik krijg er grijs haar van!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tal1987, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Matteo
    Alec
    Rubin
    Maurits

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Voor ons zoontje destijds heb ik lang gedacht aan Jasper (bij nummer 2 ingeval zoon zullen we deze naam niet gebruiken omdat Kleine Meneer nog wel dezelfde beginletter heeft).

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik vind Matthias wel heel erg leuk hoor! En je kunt bijvoorbeeld Thias als roepnaam gebruiken.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou stopped met zoeken, want je man heeft naar mijn mening al de mooiste naam gevonden...

5. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ooh super dat jullie al zo veel ideetjes gegeven hebben! Ga ze zeker allemaal goed laten bezinken! Ongelooflijk bedankt! Verdere ideetjes zijn natuurlijk nog steeds welkom :D!

6. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    En de welke is dat juist?

7. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ja die staat nog steeds bovenaan denk ik...misschien moet ik deze maar gewoon in mijn hoofd blijven herhalen totdat die zo vertrouwd wordt en ik mij na een tijdje niets anders meer kan inbeelden :D! Al dat ik dat nu vooral heb bij de naam Lucas....;)

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

9. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Moeilijk he?! Hier hetzelfde probleem...
    Veel namen herken ik van onze lijstjes :)
    Alexander vind ik ook leuk, kun je ook nog afkorten naar Alex en Xander als je wilt en ook die namen zijn leuk. Hoe dichtbij staan de personen die hun zoon zo genoemd hebben!? Anders zou ik met hen overleggen, als dit toch de naam is die jullie beiden leuk vinden! Er zijn wel meer kinderen met dezelde naam, zelfs binnen families....

Succes! Ik lees me, wie weet doe ik ook nog iedeeen op ;)

10. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Florian (Flor)
    Lux (zo heet het zoontje van Jim Bakkum)
    Dani
    Maxim
    Lau/ Laurens
    Ischa/ isha
    Mischa/ misha
    Ivan
    Melle
    Jonah
    Joes
    Rein/ Reinier
    Siem
    Sam
    Moos

Succes! Wij vinden jongensnamen ook super lastig....

11. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Vooral hardop herhalen dan, zodat je man ook gewend kan raken aan een naam ;) (dat hielp bij ons wel!)

12. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n gevoel dat dat inderdaad de strategie is :D! Ben de naam al een paar dagen echt veel aan het zeggen en vandaag zij mijn man in een verliefde bui: hmmm lucas, misschien voor een tweede kindje. Dus ik zeg: oh dus je vindt hem niet meer lelijk? Hij: nee ik wen er wel aan! Dus ik: en lucas voor dit kindje? Hij: neeeee matthias is veel mooier!

Maar wie weet...misschien maakt hij toch nog wel het sprongetje :D! Ik blijf het alleszins veel herhalen! :D:D

13. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Echt vreselijk moeilijk! Jullie ook een Belgiƫ-Nederland kwestie :D?

Alexander was bij ons alletwee de nummer 1 naam voor we aan kindjes begonnen...maar vorig jaar is mijn vriendin dus bevallen van een alexander..grrrr! En we staan echt wel dichtbij hen (categorie beste vrienden)...en ze heeft zelf al eens duidelijk gemaakt dat ze het niet zo leuk zou vinden als iemand dicht bij hen ook die naam zou nemen (het ging toen over een andere vriendin)... Dus dat gaat hem jammer genoeg niet worden!

14. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik kan je een hand geven. Manlief en ik zitten niet op 1 lijn, en we hadden bij de 1e al samen 1 jongensnaam gevonden die we beide super vonden (Milan), dat was al uitdaging genoeg, maar nu mogen we nog een keer:D

Manlief houdt van:
    Rowan/Rowen
    Jayden
    Kian

Ikke:
    Senn
    Sil

We hebben wel samen een twijfel, nog niet super wauw, dit is Justin.

Misschien heb je er iets aan.

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    De naam van je man die ik wel prachtig vind is L.o.d.e.

Maar ik sluit me helemaal aan bij de strategie "hardop zeggen" en vooral: herhalen.

Bovenstaande naam was namelijk mijn favoriet bij de jongste. Mijn vriend vond het in eerste instantie niets. Maar ik vind en vond het een prachtige naam (om meerdere redenen). Uiteindelijk ben ik het blijven herhalen, ben ik met argumenten gekomen, hebben we het veel hardop gezegd, en uiteindelijk is hij overstag gegaan!
    Dus: wat niet is, kan nog komen...

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Lennard
    Dinand
    Maxim
    Jonathan
    Valentijn