Ik vind Jan echt vreselijk! Ontzettend oubollig... Vince vind ik dat weer heel erg leuk! Dan zou ik Jan gewoon als 2e naam geven als je je vader graag wilt vernoemen.
Hoi, Best leuk hoor, Jan. Je zou er eventueel iets anders van kunnen maken als je perse wilt vernoemen, met Jan kun je alle kanten op. (Jonathan, Joran, Jannes, Jurian enz...) Van Hendrik of Hendrikus kun je leuk Hidde maken vind ik. Echt een leuke naam en niet zo ouderwets. Zomaar wat ideetjes, ik ben benieuwd wat je er van vind Succes ermee!
Bedankt voor de reacties, denk toch dat ik vince laat vallen. En voor Jan ga en misschien kom ik ik nog wel een andere leukere naam tegen
Mee eens! En als Jan klein is, wordt Jan vast Jantje genoemd........ Niet mijn smaak, maar smaken verschillen gelukkig.
Goede keus. Ik vind Jan veeeeeeel mooier dan Vince. Misschien kan je voor de tweede naam op zoek naar (aparte) verbasteringen van Hendrik?
ja zijn andere naam is petrus maar vind dat wel beetje boers klinken en hendrik ook dus dat word nog lastig.Iemand tips?
Ian Henry De Engelse variant ? Ik las dat je Vince al had laten vallen, op zich vind ik het ook niet zo mooi, maar de combinatie met de Nederlandse namen vond ik toch niet zo slecht Overigens, over dat de naam alleen voorkomt bij oudere: In 2012 is de naam Jan nog 355 keer gegeven in Nederland. Eén van de zonen van Frans Bauer heet trouwens ook Jan.
je kan er misschien ook Jari(c)k of Jannick van maken? heb je beide vernoemingen in een wat moderner jasje. Vince Henk Jan, dat vind ik echt als een vlag op een modderschuit staan. (1 moderne en 2 wat oudere namen)