Niet mooi, sorry. Te gekunsteld: Ik wil niet voor Sem of Jim kiezen, dus dan maak ik er maar Jem van. Met de kans dat mensen het als Sjem gaan uitspreken.
Ik zou het ook als Djem hebben uitgesproken. Vind dat zelf iets leuker, maar ik vind niet dat Jem niet kan ofzo.
Op zijn Nederlands uitgesproken vind ik het een zwakke naam.. Op zijn Engels klinkt het als een muziekavond waarop je los kan gaan (het zogenaamde jammen maar dan enkelvoud). Maar mijn eerlijke mening is dat als je deze naam echt mooi vind zou ik je niet tegen houden. Het is niet heel raar, het is gewoon niet mijn smaak (maarja anders zou iedereen hier hetzelfde heten, toch).
Als je jullie kindje deze naam geeft zal iedereen er uiteindelijk wel aan wennen. Denk wel dat jullie kindje altijd uit moet gaan leggen hoe je zijn naam uitspreekt (wanneer iemand zijn naam leest) en andersom altijd moet uitleggen hoe je zijn naam schrijft (wanneer hij verteld hoe hij heet).. Persoonlijk, het gaat er natuurlijk om wat jullie van de naam vinden, dat is het belangrijkste! Maar als je het mij zou vragen, nee.. Ik vind het geen mooie naam.
Ik heb hem wel eens gehoord als koosvorm voor Jeremiah. Zelf vind ik het geen rare naam, maar ik ben, denk ik, één van de weinigen.
Dit is geen naam vind ik. doet me ook denken aan Jam. Laatst zag ik ook een kindje dat geboren was RIM is in mijn ogen ook geen naam.
Oeh! Das jammer... Had niet verwacht dat iedereen even enthousiast zou zijn, maar dat het zo erg was?! Dit is de enige naam die manlief en ik allebei echt leuk vinden.. Ahhhhhh!!! Maar bedankt voor jullie eerlijke meningen... Misschien zijn er nog dames die hem wel leuk vinden???
Vind het ook geen leuke naam maar als jullie het allebei mooi vinden zou ik het gewoon doen! Dat is het belangrijkste en daarbij is het ook een kwestie van wennen. Als hij straks Jem heet is het gewoon zo