Hallo allemaal, Wij zijn opzoek naar jongensnamen, maar vinden het onwijs lastig eentje te verzinnen. We hebben een aantal eisen: We vinden het belangrijk dat de naam internationaal goed uitspreekbaar is en dat de naam een leuke afkorting moet hebben, ook moet de naam passen bij de naam van mijn kadodochter, Julia. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het een iets uniekere naam is. Namen als Noah, Finn, Levi en Luca, vinden we erg leuk, maar ik heb het idee dat ons kindje dan veel klasgenootjes gaat krijgen met dezelfde naam. Namen krijgen extra punten als ze een natuur-achtige betekenis hebben! (Denk aan zee, vuur & heelal etc.) Namen die mijn vriend mooi vindt: Jason, Joshua, Aiden, Flynn, Sky, Kelvin, Yaro & Noah Namen die ik mooi vind: Jason, Joshua, Reza, Bo, Enzo, Jace, Remy & Luca Op dit moment neigen we het meest naar Jason, met als afkorting Jace. Hebben jullie nog meer suggesties? Als ik zoek naar boy names op bijvoorbeeld Tiktok, krijg ik alleen maar namen als Braxton, Archer en Grayson. Die namen zijn weer veel te Amerikaans voor ons. Liefs!
Makai (ma-KAJ - zoon van vuur) Dylan (zoon van de zee) Marvin (vriend van de zee) Delmar (van de zee) Ravi (zonnegod / zon) Eben (steen, rots) Yves (iev met langgerekte 'ie' - taxusboom) Ilan (eikenboom) Iver (taxusboom) Timber (hout)
Silvan (bos / woud) Silas (man van het bos / woud) Phelan / Faelan (kleine wolf) Vester / Fester (bos) Foster (bos) Lenn (sterk als een leeuw / dappere leeuw) Leo / Lio (leeuw) Leon (leeuw) Lev (leeuw) Lark (zangvogel) Raven (raaf) Flint (stroom / beek)
Misschien kan je iets met een deel van mijn lijstje? Wat jij zegt heb ik ook, mooie namen die top 20 namen, maar toch kies ik er niet voor. Het zijn er wel veel hoor, kijk maar even of er wat tussen zit. Jongensnamen Louan Bowen Nyo Melle Marly Louaz Louas Louan Louen Dave Melle Julan Daeven Nylow Nilow Mylo Milow Boyan Daven Milay Tijme Myron Nylo Daimen Valentijn Ravin Damin Micah Younah Jouna Jonah Luca Louca Louis Lewis Louen Malo Falain Zelian Loewen Luwèn Luèn Luwain Louwen Louen Louis Miles Luen Yver Milon Sivan Makai Ravin Iven Manu Aiden Elai Jibbe Teije Jesse Benjamin Jilles Robin Mael Mikaj Airen Loren Ihme Noï Mida Fidde Raiv Nox Mael Matthe Elia Joah Ayven Lowèn Noï Lewis Sybe Rodin Lias Mias Milas Jilles Rowin, Rodin Nyo Raeven Robin Daven Benjamin Lowie Aron Mika Davie Lowèn Lowen Noucah Phyllon Raeven Ilay Lowen Levin Raven Mattei Louca Lio Louie Joah Zenne Falain
Ik hou van natuurnamen! Hier wat natuurnamen ter inspiratie, die ook nog goed af te korten zijn: Julia en… Silvan/ Sil Thijmen/ Tijm Wouter of Ewout/ Wout River/ Riv Robin/ Rob Lennox/ Lenn of Nox Raven/ Raaf Olivier/ Ollie Berend/ Beer Perry/ Per of Peer Renzo/ Rens Timber/ Tim Fosse/ Foss Rowan/ Ro Denne/ Den Senna/ Sen(n) Philip/ Phil Of Flynt of Flint (zijn beiden ook natuurnamen) ipv. Finn Maar ja, die kun je moeilijk afkorten Hopelijk zit er iets voor je tussen!
Die gaat ongetwijfeld ook klasgenoten krijgen met dezelfde naam, net als dat TO al o.a. Noah en Levi noemde.
Ik vind het zo onwijs lief dat er mensen zijn die de tijd nemen om mee te denken. Sommigen hebben zelfs de betekenis en of afkortingen erbij genoteerd! Er staan heel veel mooie namen tussen. Door het lezen van alle opties, merk ik dat wij eigenlijk steeds zekerder worden van onze naam. Echt mega bedankt voor al jullie input. Het wordt erg gewaardeerd! <3 Ik zal nog wel een nieuw topic starten, want er moet ook nog na worden gedacht over een tweede naam!
We hechten ons nu steeds meer aan Jason! Maar dan moet er nog een passende tweede naam komen. Daarvoor neigen we stiekem toch wel naar de wat meer gebruikte namen zoals Noah en Luca. Mochten jullie nog suggesties hebben, dan zijn die altijd welkom! Ik zal ook een nieuw topic starten met dit onderwerp