Voordat ik zwanger was, wisten we al zeker hoe wij ons zoontje zouden gaan noemen. Voor een meisje waren we er niet uit. Nu inmiddels ligt de meisjesnaam helemaal vast en begin ik te twijfelen over de jongensnaam. Ml niet overigens, hij vindt onze eerste optie nog steeds geweldig. De optie die ik enkele weken geleden als alternatief voordroeg, vindt hij overigens ook mooi. Waarschijnlijk als we twee zoontjes zouden krijgen, zouden we deze twee namen gebruiken, maar ja.... Welke naam gaan we nu kiezen?? Ik zou heel graag jullie objectieve mening willen horen, daarom hieronder de lijstjes met boord en tegens die ik nu kan verzinnen. Naam 1, die we dus al langer mooi vinden, viel voor mij een beetje af omdat het in het buitenland niet goed uit te spreken is en mss meisjesachtig overkomt daar. Hier is het een heel gewone jongensnaam. Heb overigens geen enkele intentie om ooit naar het buitenland te verhuiEn wat dat betreft op de school waar ik werk heten veel leerlingen zo ( 12 van de 1500, maar das stiekem toch best veel) naam 2 komt helemaal niet voor op die school. Overigens komen ze beide niet voor in welke populaire namenlijst dan ook. Ml gaat zeker mee met naam 2 als ik die door wil drukken, maar nu weet ik het niet meer... Krijg ik geen spijt als we toch niet gaan voor de naam die we al jaren mooi vinden? Ben ik mss gewoon teveel gewend aan die naam geraakt dat het daarom niet meer bijzonder lijkt? Of zijn mijn argumenten terecht en is de andere naam beter?? Welke argumenten zouden jullie over de streep trekken? Hellup!!! Naam 1 +Al langer mooie naam +Mooie betekenis -Afgekort niet mooi -Niet internationaal -Veel leerlingen met die naam -we hebben spullen in huis die deze naam als merknaam hebben +niet in huidige populaire lijstjes Naam 2: +Sinds paar weken weer mooie naam -Ooit van lijstje geschrapt? +Origineel +Internationaal -Afgekort niet mooi -Betekenis niet zo +niet in huidige populaire lijstjes
Ben nu wel heel benieuwd naar de namen maar als ik van je voor en tegens moet uitgaan zou ik voor naam 2 gaan... dat veel spullen in huis die naam als merk naam hebben zou ik zelf als een zwaar tegen zien. En ik houd van originele namen.
Tja in de jaren veranderd je smaak gewoon. Maar als je de naam eenmaal gegeven hebt zullen er weinig mensen nog spijt krijgen hoor. Wij hadden de jongensnaam ook al voor de eerste zwangerschap vast staan. Maar in de zwangerschap toch nog gezocht en getwijfeld. Maar toch bij de naam gebleven. Dus ik zou daar denk ik bij blijven. Maar ben nu ook wel benieuwd naar de namen..........
Ik zou voor naam 2 gaan, maar ik houd ervan als een naam internationaal is. Heb ik bij mijn kids ook op gelet.
Ik zou denk ik voor naam 2 gaan. Omdat die bijzonderder is (dat is wel knap als je op een school werkt) en Maar eigenlijk vooral omdat je bij naam 1 zegt: "we hebben spullen in huis die deze naam als merknaam hebben" en dat vind ik altijd een beetje een afknapper. (Hoewel, ligt eraan hoe groot het merk is en wat voor producten het zijn, maar zoals het er nu staat zeg ik doe die dan maar niet). Ben wel erg benieuwd naar de namen, overigens Lastig adviseren op deze manier. Heb je al eens gekeken in de Namenbank (Nederlandse Voornamenbank) hoe vaak de namen in totaal in Nederland voorkomen? Misschien kan dat nog iets voor je betekenen. Of de naam in Google Translate gegooid en dan op 'uitspraak' gedrukt om te horen hoe de namen in verschillende talen klinken?
Ik zou bij naam 1 blijven, denk ik. Tijdens mijn eerste zwangerschap twijfelde ik ook ineens over de naam die we ons zoontje nu hebben gegeven. Ik vet zoeken en toen vond ik een andere optie. Was die andere jongensnaam toch niet leuker, internationaler, minder gebruikt, origineler? Je denkt er dan zo lang over na dat je het echt niet meer weet. Ik wist zelfs manlief in twijfel te brengen. Uiteindelijk mocht hij van me kiezen en hij koos de eerst gekozen naam, gewoon omdat. Als we nu een jongentje zouden krijgen zou hij ons 'tweede naam' krijgen, dat vind ik nu nog steeds een pracht naam. De boodschap is nu: Zwanger zijn maakt je erg twijfelen, kies gewoon en als de baby geboren is dan zul je hooguit nog eens denken hahah, zo had jij anders geheten kleine man! Spijt zul je niet hebben, dus je kiest sowieso goed. En tegenwoordig wordt internationaal erg belangrijk gevonden, dat snap ik ergens wel ivm de makkelijkere bereikbaarheid van de hele wereld en internationalisering, maar hoe groot is de kans nu dat je kind voor vet lange tijd naar het buitenland zal vertrekken of in een groep komt waar ze even moeten oefenen op z'n naam of 'm net wat anders noemen? Het is toch ook mooi dat je kind een origineel (Nederlandse) naam heeft die niet overal heel makkelijk wordt uitgesproken? Mijn naam is zelf ook niet makkelijk uit te spreken, terwijl ik dagelijks met niet-Nederlands taligen werk. Het is helemaal geen probleem hoor! Ze korten mijn naam af en verdraaien het iets, dat werkt prima.
Leuke tip dat van die Google Translate, maar de vrouwenstem klinkt heel zeikerig als het een niet-Engelse naam is. Daar moeten we dan dus wel wat doorheen kijken.
Het is handiger als je de namen noemt. Nu is het een heel lang verhaal en weten we nog niet goed waar het over gaat.
Dat is waar, het gaat hierin vooral om de klank van de letters. De boel wordt door zo'n robot een beetje uitgerekt haha