Hulp bij meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door roos80, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie van Sarah

1. Stoer

2. Te zoet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Ik heb 0,0 inspiratie voor een leuke meisjesnaam. Uit de jongensnaam zijn we gelukkig wel: Levi. Wat vinden jullie van Sarah? Stoer of te zoet? Of hebben jullie een beter idee in 'mijn stijl'? Wat ik verder leuk vind: Evi, Aron, Naomi...

2. Sarah is een echte Bijbelse naam he. Die zou er eigenlijk bij iedereen op de shortlist moeten staan. WAt vind je van de Hebreeuwse naam Ziva? Betekent Licht van God? Of Riva, dat betekent Rebecca?

3. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Dinh, Rivka is hebreeuws voor Rebecca.
    Staat bij mij hoog op het lijstje.
    net als jaël.

Sarah, mooie naam! vergelijkbaar met Hannah:)

Naomi vind ik niets.
    Evi klinkt ook wel lief, Aron gaat wel

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Waarom? Niet iedereen wil een bijbelse naam, of vindt Sarah een mooie naam :(.

On topic, ik vind het moeilijk om te stemmen want ik vind Sarah een leuke naam, maar níet stoer en ook niet té zoet.
    Ik heb het maar gelezen als leuk (stoer) of niet leuk (te zoet), en daarom heb ik op stoer gestemd.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik heb hetzelfde als Tord en dus ook maar op stoer gestemd. Vind het een erg leuke naam!!
    De meeste namen die je noemt zijn Bijbels (aaron, Naomi, Levi), is dat toeval of wil je dat graag? Ik kan nog wel een paar opties noemen hoor.

Anna/ Anaïs
    Hannah
    Silke
    Eva
    Johanna
    Madelon (van Maria Magdalena)

JOngetjes:

Adam
    Ben(jamin)
    Nathan (=geschenk van God, mooie betekenis vind ik zelf :) )
    Lucas
    Rick
    Max(ime)

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

:(, vreemde opmerking ;).

@ TS: Ik vind Sarah opzich wel een leuke naam, maar ik vind 'm niet echt stoer en ook niet echt "zoet" eigenlijk...

7. IrisO

IrisO Niet meer actief

Ik heb op te zoet gestemd, maar wil het wel even toelichten. Ik vind niks mis aan de naam Sarah, maar vind het ook niet bepaald een stoere naam. Te zoet vind ik het dus in principe ook niet, gewoon een mooie, klassieke naam, maar niet per se stoer.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ben ik het mee eens..

Deel Deze Pagina