Wat vinden jullie van de Bijbelse naam Matthan of Mattan?? In Nederland niet bekend maar betekend geschenk. Ik vind hem mooi maar omdat die zo onbekend is twijfelen wij..
Mattan vind ik niet mooi geschreven, ook niet als een naam klinken en doet me denken aan t speelgoedmerk Mattel. Matthan mooier geschreven. Maar daarbij heb ik het idee alsof de naam Matthias niet mooi genoeg werd bevonden en er daarom aan geknutseld is.. Overigens: hier heeft onze zoon en krijgt onze tweede ook namen die niet alledaags zijn dus mn mening is niet gebaseerd op dat ik voor de standaard top-10 namen zou kiezen.
Hm, nee ik vind het niet zo mooi klinken. Bovendien doet de schrijfwijze Matthan me denken aan Manhattan (geen ider waarom eigenlijk, maar dat propte direct in mijn hoofd toen ik het zag staan).
Goed om te weten. Wist het al niet zo goed. Wil inderdaad een aparte naam die niet in de top 20 voor komt. Liefst twee lettergrepen. Andere optie die wij nog hebben in Aiden. Maar misschien wat te buitenlands.. Voor de rest vind ik maar weinig jongensnamen super mooi..
Voor mij klinkt het een beetje als 'Wat dan..' Ik vind de schrijfwijze wel mooi, Matthan. Misschien Mattias of Mathis?
Ik las in een flits ook Manhattan. Ik vind Matthan een beetje een mix tussen Nathan en Matthias. Zou het zelf niet kiezen, maar vind het ook niet lelijk ofzo.
Jep, ik lees ook Manhattan... Misschien Matteo? Aiden is heel mooi. Dit was onze naam voor als de eerste een jongen was. Jammer dat ik die naam in mijn omgeving de laatste tijd vaker hoor, lijkt populair te worden. Maar ik zou Aidan schrijven, dat is ook een correcte schrijfwijze, en komt minder vaak voor.
Ik vind het wel een leuke naam nog nooit gehoord. Moest wel ook aan de stad denken maar dat vind ik persoonlijk wel leuk. Vind bijv brooklyn ook een leuke naam. Aiden staat trouwens ook om mijn lijstje maar kan niet omdat ons neefje Jaiden heet en dat teveel lijkt.
Ik ken een jongen die Matthan heet en ik ben er al helemaal aan gewend! Ik vind het heel leuk klinken, stoer en inderdaad met een heel mooie betekenis!
Aiden vind ik zelf erg mooi. Is een engelse naam (en overigens correct gespelt en moet geen Aidan zijn zoals iemand anders beweerde. Daarnaast doet Aidan me denken aan "Ai, dan gaat het niet goed". Bij Aiden heb ik deze associatie niet). Aiden is voor mij trouwens wel dé eerste naam die in me opkomt als me zou worden gevraagd om aan een engelse jongensnaam te denken (maar komt denk ik omdat ik m mooi vind).
Ik weet echt niet wat ik ervan vind. Matthan beter dan Mattan maar las dat Aiden ook een optie is. Dan zou ik daarvoor gaan.
Ik vind hem wel leuk eigenlijk! Moest hem even een paar keer zien, maar hij wordt steeds leuker. Wel geschreven als matthan.