Wat vinden jullie van de naam Max? Ik vind hem leuk en de keuze staat al bijna vast, maar toch hoor ik ook wel dat het geassocieerd wordt met een dierennaam. Wat vinden jullie?
Prima naam hoor. Ik zou het me niet aantrekken dat er honden zijn die zo heten. Honden krijgen mensennamen.
Wij hebben om die reden ( en omdat het deels op naam van mijn zusje lijkt) besloten om het niet te doen, terwijl ik de naam op zich heel leuk vind!
Het is niet mijn smaak, maar als jullie het zo leuk vinden zou ik het gewoon doen. Er zijn zoveel dieren die een mensennaam hebben.
Ik ken verschillende kindjes die Max heten. Ik zie het dus niet als een hondennaam. Het is een afkorting van Maximiliaan en dus echt een mensennaam. De naam die wij voor een meisje hadden schijnt ook populair te zijn als hondennaam maar wij besloten ons daar niks van aan te trekken. Gewoon doen dus!
Prima naam. Ken 2 kindjes en 1 hondje die zo heten.. Maar ik vind het geen hondennaam hoor, tegenwoordig krijgen honden zoveel mensennamen zeg maar dus daar zou ik het niet voor laten.
Ik associeer het met een jongetje met blond haar. Maar dat komt doordat het zoontje van mijn collega ook zo heet.
Wij hebben een Max. Ik heb ook even getwijfeld, maar vond de naam toch de leukste. Tegenwoordig hebben bijna alle honden 'mensennamen'. In onze omgeving een Floris, Luna, Mila, Jip en Zoë. En ik ken ook kindjes met deze namen, dus ach, hoe erg is het. Onze zoon heet voluit trouwens wel Maximilian, zijn roepnaam is Maxim, of Max.
Doen! Als je nu nog een andere naam bedenkt, zal Max toch steeds in je achterhoofd blijven zitten.. Onze dochter heeft ook een naam die veel bij dieren voorkomt, nadat ze geboren is heb ik die associatie niet meer gelegd.
Ik heb 'anders' aangevinkt, namelijk: Nee, niet mijn smaak, maar zeker een normale, leuke naam om aan een kindje te geven. Dus ik zeg: ja, zeker doen!