Hoe spreken jullie: Milo uit ? En Mylo ? Het gaat om een tweede naam en wij twijfelen een beetje tussen gewoon mie-Loo of de Engelse uitspraak Vooral mijn man ziet wat beren op de weg met de Nederlandse uitspraak aangezien we 2 hondjes kennen die Mielo heten
Ik precies andersom. In het Engels spreek je de I uit als ai en de Y als ie of i (zoals in gym). Ik zou voor Milo (Mailo) gaan. Als dat tenminste de gewenste uitspraak is.
Je zegt geen Kiel als je Kyle schrijft, volgens mij zijn er ook aardig wat uitzonderingen. Ik zou het bij Milo daarom ook niet zo gauw weten, kan Milo zijn op zijn Nederlands, wat ik het leukste vind of Mailo op zijn Engels. Aan mij heb je dus nog niets . Hoe dan ook, denk dat je met zo'n naam altijd wel hebt dat sommige mensen hem verkeerd uitspreken, keertje corrigeren en het zal ook wel werken.
Maay-loo en mie-loo =) Ik ken ook honden die Milo heten haha maarja.. mijn hond heette Daisy. Mensen verzinnen zoveel namen ...dat 'mensen namen'ook voor honden kunnen Kzou t andersom niet doen...geen fluffy voor mn kind ahhaha
Mylo zeker als Mailo, maar ik denk Milo eerlijk gezegd ook als Mailo.. Dat zou misschien nog een beetje afhangen van bijv. de achternaam of het uiterlijk. Als beiden oerhollands zijn zou ik misschien nog voor Milo gaan, maar bij een achternaam die ook Engels / Frans / Duits / exotisch is zou het snel Mailo worden..
Daar heb jij dan weer gelijk in. Had ik niet aan gedacht. Of zou de uitspraak veranderen omdat er een -e achter staat? Ik ken trouwens ook alleen de uitspraak Mailo dus misschien ligt het daaraan.
Als het al om een 2e naam gaat, wat maakt het dan nog uit dat je 2 hondjes kent met die naam? Hij zal voor je kindje ook alleen maar voor officiele doeleinden gebruikt gaan worden.