Ik vind het een hele leuke jongensnaam. "Echte" hondennamen zoals Blackie en Fikkie zijn een ander verhaal. Maar Max wordt in veel landen gewoon als jongensnaam gebruikt. Ook in Nederland staat hij best hoog op de lijst. Ik denk dat je bij de naam Rex eerder de associatie met honden oproept. Mijn hond heet Robin en zou ik niet "gek" vinden als mensen hun zoon/dochter zo noemen want het is ook een gewone naam. Al moet ik toegeven dat ik door mijn omgeving de naam Luna niet meer zou geven. Ik ken veel honden met deze naam. Erg jammer want het is gewoon een mooie naam. Dus even kijken wat in jouw omgeving "hondennamen" zijn en hoe jij je erbij voelt.
Super leuke naam! Ik ken btw alleen een kat die Max heet En de hond van mijn ouders heet Tess.. is ook een mensennaam. Zo zie je maar.. wat is nou een hondennaam?? Dus gewoon lekker voor gaan! De naam is te leuk om niet voor te kiezen!
Senna vind ik een leuke naam, maar zo heet de hond van mijn tante. Zelf heb ik 2 poezen, Timo en Maddy, mijn zus d'r hond heet Denzel. Wat ik hiermee wil zeggen dat een huisdier vaak een onderdeel van het gezin zijn en dus tegenwoordig "mensen"namen krijgen. Als jullie het een mooie naam vinden zou ik het gewoon doen!
Leuke naam heeft niks met honden naam te maken. En als jij en je vriend het leuk vinden moet je het doen en niet wat andere mensen er van zeggen.
Leuke naam hoor, ook al hoor ik het idd ook vaak als hondennaam maar vind het bij deze naam niet 'storend'. Als ik een mama haar zoontje zou horen roepen met de naam Max zou ik daar niet van opkijken of raar vinden.
Ik vind het ook een leuke naam. En ja jammer dan dat er ook honden zijn die zo heten. Zo kun je nog wel 100 namen schrappen. En daarbij snap ik ook niet zo waarom het negatief moet zijn als er veel honden zo heten. Je noemt je kind toch geen rakker ofzo.
Ik zou het bezwaarlijker vinden dat er al heeeeeel veel andere kinderen zo heten. Verder vind ik niks mis met de naam max.
Ken geen 1 hond die zo heet, wel mn vriendje op de kleuterschool 32 jaar geleden. Eerste jongen met wie ik zoende Hij staat ook op mijn lijstje maar ik vind het jammer dat het nu zo'n populaire naam wordt. Komt denk ik ook door max verstappen.
Onze hond heette Nathan. Dat is ook een gewone jongensnaam. Als ik nu die naam hoor denk ik aan onze hond. Maar daardoor vind ik het geen stomme naam voor een jongen. Er zullen altijd mensen zijn die de naam met een hondennaam kunnen associëren. En bij Max zijn er iets meer mensen die dat doen (dan bij Nathan). Maar in wezen is het gewoon een jongensnaam, dus waarom niet?
Onze hond was verliefd op een hond die Max heette, haha, dat was wederzijds, maar verder denk ik niet meteen aan een hond bij het horen van de naam, want er zit ook een Max op school. Ik vind het wel een leuke naam hoor, zowel voor een mens als een hond.
Ik kan me dat voorstellen dat sommige denken teveel kinderen heb die naam. Maar ben ook erg fan van sommige top 10 namen dus dat vind ik niet zo erg haha. Maar fijn om te lezen dat er genoeg mensen zijn die deze naam ook kennen van mensen. Dan wordt dat toch echt onze naam. We komen ook nog steeds geen andere tegen.
ook ik vind Max een leuke naam, geen associatie met een hond. En dan nog....Max is gewoon een mensennaam die toevallig ook voor honden worden gebruikt. Wij hadden vroeger een hond die Joris heette, en heb nu een petekind (via de kant van mijn man) die Joris heet.
Max vind ik een leuke, stoere naam. Dat hij voor honden gekozen wordt, zou mij niet tegen houden. Die honden hebben een mensennaam gekregen en niet andersom (dat een mens een hondennaam krijgt). De hond van mijn broer heet trouwens Lisa.
Daar heb je helemaal gelijk in! Kom niet aan met een typische hondennaam. Ben erg blij zoveel leuke reacties te krijgen op deze naam. Dat geeft een heleboel vertrouwen!