Ik sprak m wel gelijk goed uit maar vind de schrijfwijze te ingewikkeld. Zou dan eerder voor Medif gaan. En beter nog Médif (mee-dief) want anders lijkt er idd. 'me dief aka. m'n dief' te staan. Geloof trouwens dat Melif een bestaande naam is. Is dat geen optie?
Dit ook idd. En @Alexandra2008: misschien beter een bekendere, bestaande naam in deze categorie zoeken? Zit vast wel wat moois bij denk ik zo
Ik vind het wel mooi klinken eigenlijk! Misschien nadenken over een simpelere schrijfwijze? Mèdiv, Mèdif, zit er misschien net iets duidelijker uit.
Ik vind Merlijn wel heel leuk, maar Medivh niet echt. Ook niet vreselijk, maar ik snap nog steeds niet hoe je het uitspreekt en de eerste letters zijn hetzelfde als van Merlijn wat verwarrend is bij post. Ik zou iets anders magisch/mythologisch kiezen als ik jou was. Edit: misschien staat hier iets voor jullie bij. https://www.sheknows.com/parenting/articles/992743/witch-and-warlock-baby-names https://www.google.nl/amp/s/www.momjunction.com/articles/magical-fairy-enchanting-mermaid-baby-names_00407880/%3famp=1
Hij zal altijd zijn naam moeten spellen... lijkt mij heel onhandig. Ik vind het ook buitenlands klinken... waar niks mis mee is. Het klonk mij een beetje Joods in de oren. Plus wat hierboven gezegd is: 2 dezelfde voorletters in een gezin kan enorm verwarrend zijn met post ed.
Vanmiddag vergeten te zeggen maar moet ook steeds denken aan 'medieval' oftewel: middeleeuws. Zou mij ook niks verbazen als de character-naam uit Wow daarop gebaseerd is Is tenslotte een spel in middeleeuwse stijl..
Vind hem wel leuk, hou wel van originele namen. echter weet ik niet of ik mijn kind zou vernoemen naar een personage uit een videogame.... maar dat is persoonlijk. ik ben geen gamer dus leg die link ook niet.
Om dezelfde voorletters hoef je het echt niet te laten. Vroeger kreeg je post, tegenwoordig bijna nergens meer van. En dan nog ben je er snel genoeg achter wat voor wie is hoor
Het is een heel originele naam en na hem nu een paar keer in m'n hoofd te hebben genoemd vind ik het ook wel mooi. De associatie met het spel zal je straks heel snel kwijt zijn, want zodra je je zoontje kent is hij Medivh en vervaagt het een beetje waar je de naam vandaan hebt. Het belangrijkste is dat jullie het mooi vinden, de mening van anderen doet er echt niet toe. Hij zal straks in de klas in ieder geval niet bekend staan als Medivh S. (of een andere letter) omdat er nog 3 met dezelfde naam in de klas zitten. En werkelijk; post als argument? Hoeveel post krijgt een mens nog anno 2018? En dan nog zal je aan de afzender waarschijnlijk wel zien voor wie het bestemd is.
Ik zou dan absoluut voor een andere schrijfwijze gaan zodat meteen duidelijk is hoe deze naam uit te spreken. Ik dacht in eerste instantie namelijk dat je een typfout had gemaakt in de titel. Heb de naam nog nooit gehoord, vind hem niet mooi maar ook niet lelijk. Ben wel bekend met de naam Mehdi dat vind ik dan weer wel een mooie naam.