Moet ik meteen aan die van Fanning denken, en aan een vliegtuig..en aan een staat in Amerika. Persoonlijk vind ik het niet zo mooi, maar das mijn mening he..
Ik vind het ook niet echt een naam, ik denk dan aan dezelfde dingen als hierboven genoemd werden. Maar als jullie het wel mooi vinden; vooral doen! Iedereen die jullie dochter straks kent, zal straks al heel snel bij Dakota aan jullie dochter denken en niet meer aan andere dingen.
Het is niet mijn smaak! De hond van een vriendin heet zo, ze hadden hem uit een asiel dus de hond had deze naam al! Want zelfs voor de hond vonden we het niet mooi! Maar goed, dat is mijn smaak, en smaken verschillen!!
Ik vind het op zich een mooie naam, maar niet zozeer voor een meisje (of jongetje). Er worden heel veel paarden vernoemd naar Amerikaanse staten/ plaatsen namelijk. Dat is de associatie die ik erbij heb helaas...
niet mooi, ook niet 'vrouwelijk' zeg maar.. hoewel ik wel aan Greys Anatomy moest denken.. Maar na even googlen zie ik dat degene die ik bedoel Arizona heet...i.p.v Dakota. Maar oke: Ik vind Dakota te hard klinken voor een meisjesnaam zeg maar.. en uiteraard de associatie met de staat. Ik kan me inderdaad ook goed voorstellen dat het een naam is die voor -wat iemand al zei- veel paarden gebruikt wordt.
Ik heb teveel een associatie met een vliegtuig en daarom vind ik het dus niet mooi. Succes met je zoektocht.
Ik vind het helaas ook geen mooie naam, het doet me meteen denken aan het vliegtuig Dakota. Als ik het als een naam probeer voor te stellen voor een meisje, dan vind ik het ook veel te 'hard' klinken. Nee..vind het niks helaas
Ik vind het niet mooi. Moet ook meteen aan het vliegtuig denken en vind het dan ook geen naam voor een meisje. Ik ga mezelf dan altijd maar even na en ik zou niet blij zijn als ik Dakota zou heten...Nou ik hem zelf type, krijg ik er ook een beetje een geknutseld gevoel bij. Zo'n gecombineerde naam bijv. Da van Daniëlle, Ko van Koos en Ta van Tamara.
Ik hou sowieso niet van Engelse/Amerikaanse namen voor hollandse kindjes, het kan wel leuk zijn (vind ik) als je uit Engeland/Amerika komt of een beetje getint bent (er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals mooie Engelse klassieke namen ). Maar iig niet mijn smaak dus, moest ook gelijk denken aan Dakota Fanning. Nog veel succes met jullie zoektocht naar een naam!