Op de een of andere manier heb ik iets met jongensnamen met een L. Onze zoon zijn voornaam begint dan ook met een L en mocht ons derde kindje een jongen zijn dan zou ik het leuk vinden om weer een naam met een L te doen. Onze zoon zijn naam heeft 4 letters, en dat is i.v.m. onze korte achternaam (3 letters) ook wel het minimale aantal letters wat in de naam moet zitten Wat vinden jullie leuke jongensnamen met een L? (Hoeft niet perse de beginletters te zijn overigens!) (Je mag een PB sturen voor de namen van onze zoon en dochter hoor, maar ik wilde ze i.v.m. privacy hier niet neerzetten) Overigens heeft onze oudste zoon meerdere voornamen dus qua voorletters/post maken we ons geen zorgen
Lennart vinden we een beetje te saai Leon heb ik een negatieve associatie mee helaas. Qua Nederlands of Engels heb ik niet echt een voorkeur. We vonden Lennon bijvoorbeeld wel leuk, maar Lev en Lasse ook. Beide namen vallen overigens af (Lev is te kort en eindigt ook nog eens op de eerste letter van onze achternaam en Lennon/Lasse vinden we toch niet zo) Leroy - Helemaal niet mooi Lennart - Beetje te saai Leon - Negatieve associatie Lesley/Leslie - Helemaal niet mooi Levi - Grappig, maar komt hier al erg vaak voor Lewis - Te Engels Luca - Leuk, maar té populair Luuk/Luc - Teveel collega's met deze naam Lucas - Hetzelfde als Luuk/Luc, teveel collega's De naam hoeft overigens niet perse te beginnen met een L. Er mag ook gewoon een L in zitten of eindigen op een L.
Lenn en Loek vind ik leuk, maar zijn te kort bij onze achternaam. Vriend vindt ze overigens ook te nietszeggend. Het moet naar zijn mening krachtiger
Lucius Oliver Michel Michael (spreek uit: Mie-gaa-el) Lance Leander Leandro Milan Manuel Elijah Taylor
Liam/Liamm/Lyam Lionel Laszlo Lars Levi/Levy Lance Lex/Lexx LLoyd Luther Lucas Lucien Luciano Lucio Ludo Luis Lukas Luke/Luuk Lux