Zelfde roepnaam?? Advies nodig!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Zomerbries, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hoi meiden, heb even advies nodig wat jullie zouden doen.

Ik ben tegelijk zwanger met zon 5 meiden uit t dorp. Nu is er net een bevallen en wat blijkt, die noemt haar kindje precies zoals wij onze willen gaan noemen.. grrrr :(
    De kans is groot dat ze bij elkaar in de klas of sport zullen komen,we komen elkaar allemaal vaak tegen, maar wij hebben deze naam al weeeeken geleden bedacht.
    Baal er echt van, ten eerste omdat de naam die we hebben niet veel voorkomt hier, en vindt t gewoon niet leuk omdat ik nu t gevoel heb dat wij na-apers zijn. bah. Zouden jullie de naam gewoon aanhouden?

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Kan me voorstellen dat je nu in een dilemma zit. Toch zou ik proberen hem aan te houden. Als je die mensen toch vaker tegenkomt, zou je misschien nu ook al tegen hen kunnen zeggen dat jullie die naam ook al in gedachten hadden, en hoe zij dit vinden. Niet dat je naar hen moet luisteren, maar als zij er heel nuchter over doen, voel jij je wellicht ook wat beter.

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Dat lijkt me zo vervelend als dat gebeurd.

Jullie hebben de naam van jullie kindje al weken in gedachten en zijn daar intussen aan gewend. Hij/zij heet voor jullie al zo. Persoonlijk zou ik het niet veranderen. Tenzij de moeder van dat andere kindje een vriendin van me zou zijn.

Is het slechts een kennis uit het dorp dan zou ik mij er minder druk over maken. En dat ze misschien bij elkaar in de klas komen, nou en? Ik zat vroeger ook bij twee Suzannes, twee Marks en twee Vincents in de klas. Daar zou ik het echt niet om laten.

Succes met het maken jullie keuze!

4. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ja het is een kennis uit het dorp, en wij hadden idd de naam al tijden in gedachten vooral omdat het deels vernoemd naar een van onze ouders. Het eerste armbandje ligt zelfs al gegraveerd klaar, dus heb eigenlijk helemaal geen zin om t te veranderen. maar ja zo zit er voor mijn gevoel wel een domper op.. bedankt voor de reacties!

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik zou de naam ook aanhouden hoor. Precies om de redenen die de andere meiden ook aangeven!

Ik zat vroeger ook bij meerdere Wendy's, Peter's en Daniëlle's in de klas! No problem! Kinderen vonden het ook geen probleem trouwens, alleen maar leuk!

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Aangezien het een kennis uit het dorp is en geen goede vriendin zou ik de naam gewoon geven! Wanneer je dat niet doet krijg je er denk ik een hoop spijt van achteraf.

7. gupsie

gupsie Lid

19 aug 2009
    52
    0
    0
    Hai, ik had een zelfde dilemma. Heb een naam van een goede collega 'gepikt'. Gisteren heb ik het haar voorgelegd en wat denk je. Ze was dol enthousiast en trots. En nu hoopt ze dat het een meisje wordt. Haha.

Niet helemaal het zelfde, hoewel we behalve op het werk elkaar prive ook af en toe zien...

Wat dacht je trouwens van al die top 10 namen. Zitten de komende jaren in de klas minimaal één Daan, Tim, Tom, Timo, Lisa, Sanne en Sophie. Dat kan je dan ook niet voorzien.

Veel succes met je keuze, nogmaals ik zou het ook lekker zo houden.

Groetjes Gupsie

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wat ik nog wil toevoegen: als ik mijn kind een naam geef en een bekende van me geeft vlak daarna ook die naam, zou ik alleen maar trots zijn omdat wij blijkbaar een mooie naam hebben uitgekozen :)
    Ik zou het zelf nooit zien als 'jatten'!
    Ik zou het iemand nooit kwalijk nemen als diegene voor zijn kind eenzelfde naam kiest.
    En al helemaal als diegene ook nog eens juist die naam kiest omdat er een bepaalde vernoeming in zit.

Ik werk op een school en daar hebben we dit jaar twee Xenia's ingeschreven, die vlak na elkaar geboren zijn. "Goh, die hebben elkaar fijn geinspireerd,' denk ik dan. En stel dat het zo zou zijn, dat de een de ander heeft geinspireerd, dan is dat alleen maar mooi :)

9. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Meiden nogmaals bedankt, en @ Suzanne, wat je zegt is helemaal waar, zo dacht ik er na ff gebaald te hebben ook over. Ik zou t ook als compliment zien denk ik, en hoorde net dat de roepnaam afgekort is, wij houden als roepnaam de complete naam. Wat wel grappig is, de tweede naam die ze gegeven hebben is hoe mijn man heet. dus ja.. kan er al meer om lachen nu gelukkig en we houden t gewoon bij de naam die we al hadden. we zijn er al zo aan gewend!
    Thanx!

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou het ook gewoon doen als het geen goede vriendin is ofzo!
    Weet je wat ook nog kan? Noem jij je kind nu niet zo en dan verhuizen jullie of zij en dan had het helemaal niet nodig geweest....
    Gewoon je eigen naam aanhouden dus!

11. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Dat ze bij elkaar in de klas komen is maar de vraag. In het onderwijs word de scheidslijn getrokken op 1 oktober. Is dit kindje geboren voor eergisteren, dan komt het hoogstwaarschijnlijk niet bij de jouwe in de klas, aangezien jouw kleintje nog geboren moet worden.
    Mss is dit dan al een zorg minder.

12. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou de naam ook gewoon aanhouden. Beetje vervelend natuurlijk dat dat andere kindje al dezelfde naam heeft, maar in het dagelijkse leven zal dat nauwelijks iets uit maken.

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zou de naam ook gewoon aanhouden als het een kennis betreft. Zoals hier ook al eerder gezegd is... komen ze bij elkaar in de klas... dan is het nog geen ramp...

Daarnaast kan je ook nog hebben dat de kinderen evt. naar een andere school gaan??? Hier in het dorp heb je nl. een christelijke school, een openbare en een katholieke school. Ik weet niet hoe dat bij jullie is... maar hier is het dus maar de vraag of ze bij elkaar in de klas zouden komen. En als het zou gebeuren... ach... Ik zat idd ook met 2 petra's in de klas en 2 marjannen...
    No problemos ;)

De scheidslijn van 1 oktober is er overigens allang niet overal meer hoor... Hier wordt sinds een 3-tal jaren 31 december aangehouden...

Ik heb gewoon meteen iedereen verteld hoe mijn kindje zou gaan heten... Iedereen was dus al lang van tevoren op de hoogte dat ie Sven zou gaan heten en ik had geen enkel probleem dat er iemand in mijn omgeving ook hun kind zo zijn gaan noemen ;)
    Of ze vinden Sven gewoon niet mooi hahahaha

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0

15. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Goed zo!!!

16. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Hier precies zo'n zelfde situatie...
    Kennis een maand geleden bevallen van een zoontje en die heeft dezelfde naam gekregen als die wij ons kindje willen geven.
    Ik heb zware discussie met mijzelf gevoerd te hebben toch ook besloten dat wij het gewoon bij dezelfde naam houden...

Deel Deze Pagina