voorletter icm achternaam ... :)

Discussie in 'Babynamen' gestart door april2012mama, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Hoi!

Ik ben er nog niet over uit of ik het nou raar of mooi vind klinken, maar graag ook jullie mening!

Een voornaam waarvan de voorletter ook in het voorvoegsel en achternaam voorop staat. Dus bijvoorbeeld; V vd V...

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou me er aan irriteren maar dat is persoonlijk😁 daarom hier geen b . Van b

3. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Het kan op zich wel maar het ligt er aan welke namen het zijn.
    De een klinkt er wel mooi op maar een andere naam weer niet bv.

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ervaring gier.hier: als de voorletter direct voor het tussenvoegsel een v is gaan achterlijken op administraties die eigenhandig weghalen. Dua dan mis je in het beste geval ewn voornaam en in het slwchtste geval verkrachten ze je achternaam. Heet je ineens de bemmel of de broek. Nu is tegen zoveel stupiditeit natuurlijk geen kruid gewassen, maar het is wel irritant om telkens te moeten bellen en te vertellen hoe je echt heet.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het echt niet mooi staan, en het komt ook wat knullig over. Bob de Bakker bijvoorbeeld, ik krijg daar een enorm stripverhaalgevoel van.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik hou er niet van, vind het niet mooi staan

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik hou me daar dus echt niet mee bezig. Ons dochtertje haar voornaam begint met dezelfde letter als de achternaam. Dan maar knullig en dom, ga geen naam gevrn die ik minder mooi vind ivm begin letter van de achternaam.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het zelf, mijn ouders hebben het er juist op uitgezocht :). Ik vond het alleen vervelend toen mijn eerste werkgever als afkorting mijn initialen zonder de d van het tussenvoegsel gingen gebruiken, toen werd ik plots SS en dat vond ik wel vervelend.

Het is dus niet zozeer om herhaling van de letter maar eerder omdat het dan een vervelende afkorting werd.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dat is altijd als je voorletter V is, dan wordt er wel eens mee geklooid. Mijn man heeft de voorletters V.D., echt ideaal. Wij worden regelmatig gebeld voor familie van der G. ;)

Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een voorletter die hetzelfde is als de eerste letter van de achternaam. Het komt toch altijd een beetje knutselig over.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid haar naam begint met dezelfde letter als onze achternaam. Geen tussenvoegsel. Ik heb er ook een poosje over getwijfeld, maar uiteindelijk toch voor de naam gekozen. In ons geval klinkt het juist wel mooi.

De eerste lettergreep/klank van de voor-en achternaam is niet hetzelfde. Ik zou niet zo snel voor bijvoorbeeld Victor van der Vis kiezen of Bas Bakker. Dezelfde klank vind ik minder mooi.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Klinkt een beetje als een politieke partij VvdV :p .

Mijn zusje heeft de letters V.V.
    Nooit hebben we ons daar aan gestoord. Mja, je zegt toch ook nooit V.V. Je zegt; (bijv) Vivianne Vlinders. Of V. Vlinders.

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vond Dani prachtig.. alleen achternaam begint ook met Dani....

Voelde beetje als stotteren en ook de DD combinatie vond ik echt vreemd.. klinkt niet lekker..

Deel Deze Pagina