Hoi meiden, daar ben ik weer Een meisjesnaam heb ik al, nu nog een jongensnaam! Ik wil vernoemen naar mijn moeder, dat wordt Mels (els). Die naam heb ik al dankzij jullie eerdere input, echt superblij mee! Ik heb al een zoontje die naluj heet en als tweede naam semaj (vernoemd naar mijn vader) Als ik naar mijn rijtje kijk heb ik niet de meest standaard smaak qua namen. Graag hoor ik jullie ideeën erbij en er mag gestemd worden
Zo grappig en leuk dat jullie alledrie eensgezind zijn! Jonah en Milas zijn ook wel de namen die je meer hoort natuurlijk (wat voor mij trouwens prima is). Vinden jullie dan niet dat Milas Mels niet zo lekker klinkt in die combi? Het begint beide met een m en eindigt beide op een s, zo bedoel ik het.
Na even denken valt Milas helaas af. Ik vond het een e igr naam, maar bij Mels past het gewoon niet. Te hoog cartoon gehalte Milas Mels. Of jullie moeten een andere creatieve suggestie hebben voor de vernoeming van sle (achterstevoren) Elias stond ook hoog op m'n lijstje, maar is toch afgevallen.
Mocht je Milas uiteindelijk toch de mooiste naam voor je zoon vinden dan zou je als tweede naam ook voor Niels kunnen kiezen. Qua klank een minder duidelijke vernoeming, maar op schrift is de naam van je moeder er wel meteen in te herkennen: niELS. En wat het extra mooi maakt is dat zijn tweede naam dan niet alleen een vernoeming naar je moeder is, maar ook een verwijzing naar zijn gedeeltelijke afkomst, Niels is namelijk een echte Deense naam. Ik had overigens op Milas gestemd, echt een prachtige naam en ook heel mooi in combinatie met de naam van je andere zoon. Het zou heel erg zonde zijn als je deze naam laat schieten alleen omdat je het niet vind passen bij de tweede naam. Uiteindelijk wordt een tweede naam vaak nauwelijks meer uitgesproken, terwijl de roepnaam dagelijks gebruikt wordt. Voor mij zou de keuze van de roepnaam dan ook veel zwaarder wegen dan de mooiste tweede naam. Persoonlijk vind ik de combi Milas Mels trouwens wel prima kunnen. Ik ben het ermee eens dat Mels mooier klinkt achter de andere namen van je lijstje, maar ik vind de combi met Milas zeker niet storend of vreemd. Maar als je het zelf wel storend vindt dan zou ik echt voor een andere tweede naam kiezen die je wat minder mooi vindt ipv voor een andere roepnaam die je minder mooi vindt. Tenzij je een andere roepnaam van je lijstje uiteindelijk leuker vindt natuurlijk, maar dan vervalt het probleem van de combi met Mels sowieso al.
Andere vernoemingen waarin de naam van je moeder nog echt duidelijk te herkennen is: Elson (Engelse naam, net zoals de tweede naam van je eerste zoon) Nelson (Engelse naam, net zoals de tweede naam van je eerste zoon) Nels (Zweedse naam, dus van oorsprong niet Deens maar wel een echte Scandinavische naam en wordt ook veel in Denemarken gegeven)
Wow wat een fijne input qua tweede namen, dat zet me echt aan het denken. Dankjewel dat je de moeite hiervoor hebt genomen, echt heel helpend! Ook je eerste reactie qua naam Milas vind ik heel helpend, ik denk dat ik een beetje in een tunneltje ben gekomen qua denken en kan echt wat met je idee en mening, dankje!