Ik heb al lang de naam evi in mijn hoofd mocht ik een meisje mogen krijgen. Nu kwam ik laats de namen Lotta en Ottilie tegen. Dacht meteen super leuk als 2e naam! Past ook bij de vernoeming waarmee ik nog wat zat te puzzelen. Maar nu twijfel ik wat omdat Evi Lotta misschien wat lijkt op pippilotta van pipi langkous? Of hebben jullie dat niet zo? Eve Lotta Ottilie vind ik ook leuk en klinkt beter, maar evi blijft toch echt wel mijn nummer 1 naam... Wat denken jullie?
Hoe vaak denk je dat haar naam vol uitgesproken gaat worden? Bij haar geboorte natuurlijk, door veel enthousiaste familieleden. En daarna, fast forward naar haar trouwdag. Zolang het niet vloekt en er geen gênante afkortingen ontstaan, gewoon de namen geven die je leuk vindt. En sowieso de eerste naam niet aanpassen voor de tweede naam. Iedereen gaat haar kennen bij haar eerste naam, weinigen zullen zich ook in haar daaropvolgende namen interesseren.
Evi Lotta zou ik gewoon aanhouden. Ik heb totaal geen associatie met Pippi Langkous. En als je dat de leukste namen vind gewoon doen. Ottilie vind ik dan weer een beetje teveel erachter...
Heb Ottilie altijd al heel leuk en lieflijk gevonden. De rest is niet persé mijn smaak, maar kan prima. Wel zou ik, als je Evi of Eve persé als eerste naam wil, dan voor Evi gaan, omdat je anders 3 namen met 3 verschillende uitgangen hebt. Persoonlijk vind ik het beter bekken/ vloeiender klinken als er 2 van de 3 zijn die op dezelfde klank eindigen. Dus als Evi Lotta Ottilie bijvoorbeeld. Die van ons hebben trouwens de 2e en 3e naam die dit hebben, zodat de 1e (en tevens de roepnaam) nog net iets meer los op zichzelf komt te staan, als je begrijpt wat ik bedoel.. Ben opgegroeid met Pippi Langkous, maar Pippilotta zegt me echt niks haha. Dus nee, geen associatie daar mee.
Associatie Evi lotta is een 2-jarig meisje met staartjes in der haren die danst en zingt. Leuk als je 2 bent maar als volwassen vrouw .. zou mijn smaak niet zijn
Ben blijkbaar de enige, zodra ik het las zat ik in de Pippilotta hoek te denken . Wat overigens totaal niet erg is, want het ís absoluut niet dezelfde naam en ik vind het leuk klinken. Ik denk dat dit wellicht alleen voor mensen zou kunnen gelden die de volledige namen van Pippi Langkous nog in hun geheugen hebben staan als riedeltje, waarschijnlijk ben je dit ook net zelf. Ik zou het er dus zeker niet voor laten. Leuke namen! Ik vind de 2e en 3e naam wel veel 'ot' geven bij elkaar, toch zit er ook wel een klank in die weer matcht. Daarnaast maakt het eigenlijk niet uit, tweede en derde namen gebruik je in het dagelijks leven echt nooit.