Meisjesnaam associatie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door IK146, 29 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IK146

IK146 Lid

15 aug 2023
    76
    16
    8
    Vrouw
    Ik heb al lang de naam evi in mijn hoofd mocht ik een meisje mogen krijgen. Nu kwam ik laats de namen Lotta en Ottilie tegen. Dacht meteen super leuk als 2e naam! Past ook bij de vernoeming waarmee ik nog wat zat te puzzelen. Maar nu twijfel ik wat omdat Evi Lotta misschien wat lijkt op pippilotta van pipi langkous? Of hebben jullie dat niet zo?

Eve Lotta Ottilie vind ik ook leuk en klinkt beter, maar evi blijft toch echt wel mijn nummer 1 naam...

Wat denken jullie?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Ik vind Evi sowieso veel leuker dan Eve.

Lotte Ottilie vind ik een beetje veel 't' en 'ot'

IK146 vindt dit leuk.
  3. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Sorry alle namen niet echt mijn ding.(Wat te kinderachtig .)

IK146 vindt dit leuk.
  4. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.751
    964
    113
    Vrouw
    Ik vind de combi Evi Lotta prima kunnen, maar Lotta Ottilie achterelkaar nogal een tongbreker.

IK146 vindt dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hoe vaak denk je dat haar naam vol uitgesproken gaat worden?

Bij haar geboorte natuurlijk, door veel enthousiaste familieleden.

En daarna, fast forward naar haar trouwdag.

Zolang het niet vloekt en er geen gênante afkortingen ontstaan, gewoon de namen geven die je leuk vindt. En sowieso de eerste naam niet aanpassen voor de tweede naam. Iedereen gaat haar kennen bij haar eerste naam, weinigen zullen zich ook in haar daaropvolgende namen interesseren.

spruitje80, Sylver en IK146 vinden dit leuk.
  6. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Evi Lotta zou ik gewoon aanhouden. Ik heb totaal geen associatie met Pippi Langkous. En als je dat de leukste namen vind gewoon doen. Ottilie vind ik dan weer een beetje teveel erachter...

7. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Hier ook geen Pippi Langkous associatie. Evi Lotta klinkt prima :)

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb Ottilie altijd al heel leuk en lieflijk gevonden.
    De rest is niet persé mijn smaak, maar kan prima.
    Wel zou ik, als je Evi of Eve persé als eerste naam wil, dan voor Evi gaan, omdat je anders 3 namen met 3 verschillende uitgangen hebt. Persoonlijk vind ik het beter bekken/ vloeiender klinken als er 2 van de 3 zijn die op dezelfde klank eindigen.
    Dus als Evi Lotta Ottilie bijvoorbeeld.
    Die van ons hebben trouwens de 2e en 3e naam die dit hebben, zodat de 1e (en tevens de roepnaam) nog net iets meer los op zichzelf komt te staan, als je begrijpt wat ik bedoel..

Ben opgegroeid met Pippi Langkous, maar Pippilotta zegt me echt niks haha. Dus nee, geen associatie daar mee.

9. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Associatie Evi lotta is een 2-jarig meisje met staartjes in der haren die danst en zingt. Leuk als je 2 bent maar als volwassen vrouw .. zou mijn smaak niet zijn

10. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Het lijkt mij een prima combi, ik heb zelf niet bepaalde associaties bij je naam.

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ben blijkbaar de enige, zodra ik het las zat ik in de Pippilotta hoek te denken :roflmao:. Wat overigens totaal niet erg is, want het ís absoluut niet dezelfde naam en ik vind het leuk klinken. Ik denk dat dit wellicht alleen voor mensen zou kunnen gelden die de volledige namen van Pippi Langkous nog in hun geheugen hebben staan als riedeltje, waarschijnlijk ben je dit ook net zelf.
    Ik zou het er dus zeker niet voor laten.
    Leuke namen! Ik vind de 2e en 3e naam wel veel 'ot' geven bij elkaar, toch zit er ook wel een klank in die weer matcht. Daarnaast maakt het eigenlijk niet uit, tweede en derde namen gebruik je in het dagelijks leven echt nooit.

Deel Deze Pagina