Help! Begin nu te twijfelen!! Hormonen??...

Discussie in 'Babynamen' gestart door francis78, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Wij hebben al een dochter, Myrthe en nu ben ik zwanger van dochter 2. We hadden als naam Janiek in gedachten, met als 2e keus Merlinde... Het zou dus Janiek gaan worden. Maar nu het bijna zover is, begin ik te twijfelen...Wat vinden jullie het mooiste??

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik Merlinde beter bij Myrthe passen, dan Janiek. Maar je moet natuurlijk kiezen wat jij (en jouw partner) de mooiste naam vinden. Overwegen jullie eventueel een tweede naam? Je zou ook voor Merlinde Janiek kunnen kiezen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind Janiek mooier.

Bij Merlinde en Myrthe vind ik de beginklanken teveel opelkaar lijken.
    Myrthe en Janiek vind ik leuk klinken.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Hier sluit ik me helemaal bij aan :) - en die twijfels horen er zo bij he ;) vervelend helaas..

5. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Ook ik sluit me hier bij aan.

6. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik vind Janiek mooier!
    Waarom twijfel je dan?

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vind Janiek beter bij Myrthe passen, maar ik zou er wel Janieke van maken, dus met een e erachter. I.p.v. Merlinde zou je ook Linde kunnen doen.

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik vind Merlinde mooier, heel bijzonder!

Myrthe en Merlinde.... Ik vind het wel kunnen eigenlijk....:)

9. 4days

4days Niet meer actief

Ik precies andersom...

Precies!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Twee keer dezelfde voorletter zou ik persoonlijk niet doen, dat kan zo'n verwarring geven met de post en mensen die de namen gaan verwarren. Vind het gewoon niet zo leuk om ze dezelfde voorletter te geven.

Ik vind Janiek een heel leuke naam, maar o jee, die twijfels.... sommige ouders 'weten' het pas als hun kindje er eenmaal is.
    Ik stond helemaal achter de naam die we gekozen hadden voor onze kleine man, maar moest er toch nog aan wennen om hem zo te noemen. Nu is het zoooooo vanzelfsprekend en het klopt gewoon bij hem.

11. 4days

4days Niet meer actief

Precies, ik ook niet.

12. Bri

Bri Niet meer actief

off-topic... als wij nu een meisje krijgen, krijgt zij dezelfde voorletter als ik. maar dat vind ik dan weer wel kunnen - zij krijgt sowieso een andere achternaam.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou Janieke doen, een hele goede keus, zo heet ik namelijk :). Krijg er vaak complimentjes over :D. Het wordt trouwens wel heel vaak verkeerd geschreven maar goed, dat maakt mij niks uit.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind persoonlijk Merlinde veel mooier, of eventueel Linde. Janiek vind ik niet zo, ook door de spelling. Geschreven als Janique vind ik het wel mooier denk ik.......

15. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik vind Janiek mooier klinken,past beter bij elkaar, probeer het eens voor jezelf, bijv. roepen voor het eten, oid;)

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik zou me niet druk maken om die voorletter en kiezen voor Merlinde. Heel mooi en apart en past mooi bij Myrthe.

17. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Allemaal bedankt voor de reacties! Ik weet het eigenlijk nog niet echt, terwijl Janiek voor ons al wel zeker was!! Dus wie weet beslissen we wel pas na de bevalling!! Haha!
    De twijfel zal wel komen doordat het nu weer dichtbij komt...
    We denken er nog maar even over!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat herkenbaar zeg! Ook hier iemand die een paar weken voor de bevalling onze gekozen naam ineens 'niet meer mooi vond' :)!

Heb het er toen met iemand over gehad en die zei ook, gewoon laten rusten, straks als de kleine geboren is weet je wel welke naam bij haar hoort. Uiteindelijk vond ik toch de naam weer mooi al voor de bevalling weer ;)!

Maar jullie twee namen, ik vind Janiek een mooiere/leukere naam dan Merlinde. Maar ik zou dus zeggen, gewoon lekker laten niet meer teveel over denken voorlopig, het komt echt goed!

19. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Absoluut Janiek. Myrthe vind ik trouwens ook een hele mooie naam :)

Bij Myrthe en Merlinde krijg ik zo'n Jip & Janneke idee.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik sluit me hierbij aan!

Deel Deze Pagina