Hoi dames wij hebben een mooie naam voor ons mannetje gevonden maar nu zijn 2de naam nog.. Zou eigenlijk gewoon Maria worden maar ik wil graag mijn eigen opa eren die rond mijn uitgerekende datum zijn 100ste geboortedag heeft. We zoeken nu een combinatie tussen Maria en Stef en het moet eigenlijk wel beginnen met een m zodat hij dezelfde voorletters krijgt als de vader van mijn man.. Wie kan ons helpen??
Ik zou zeggen: Stefan-Marie (zoals Marc-Marie of Jean-Marie), maar die M compliceert het wel. Of Naam Stefan Maria, dan krijgt hij een voorletter extra.
Ik kan alleen maar dingen bedenken waarbij je er absoluut niet meer uithaalt dat het om Maria en Stef gaat... Ik zou zelf dus eerder drie namen, eventueel met een streepje tussen de laatste twee (zodat het officieel één voorletter wordt), geven. Anders: Maas Maes Mart Mats Matias Maties Marti Matia
Maria-Stef? Is tenminste direct duidelijk.. Namen met minstens 2 letters uit zowel Maria als uit Stef: Maes Malte Mannes Marchesse Marten, Maarten Mateo Mateus / Mattheüs Matisse / Matties / Matthis Mats Matthe / Matte Mattias Maurits Meinte / Mainte / Meint Merten Methijn Mosias Meer kan ik er niet van maken..
Dank voor het meedenken dames! Gisteren zelf ook nog zitten kijken en zijn toen marsten tegen gekomen vinden we zelf nu wel mooi kan misschien altijd nog marstef of marste worden. Wat vinden jullie daarvan?
Zoals hierboven vind ik het ook het mooist! Persoonlijk vind ik vernoemen het mooist als je de naam laat zoals hij is. Niet dat je de 1e letter neemt van 1 naam, dan 3 letters van de andere naam en de laatste letter van de 3e naam. Ik snap dat niet zo.
Ik vind dit wel heel geknutseld wat dat betreft. Dan zou ik ook eerder voor Stefan-Marie of Stef(an) Maria of een dergelijke variant gaan.
Ik vind Marsten een vreemde naam. Karsten maar dan met een M. Maar ja hij bestaat wel.. (In NL bestonden er in 2010 in totaal minder dan 5 jongens/mannen met die naam) Marstef of Marste zou ik al helemaal niet doen, die namen bestaan niet eens Marten vind ik logischer en mooier. (Zie nu dat Mosias die ik noemde ook niet bestaat haha oeps )
Nog eens over nagedacht en besloten dat het Marie-Stefan zal worden.. Nogmaals bedankt voor het meedenken dames heeft ons goed geholpen!