Hallo allemaal We zijn er eingenlijk wel uit. Als we een dochter krijgen dan zal ze Noor gaan heten. Maar nu is onze achternaam Roerdinkholder, vinden jullie dit hinderlijk?? Eingigen met R en weer beginnen met R?? Ik hoop op reacties.
Ik vind het ook niet hinderlijk eigenlijk. Heb een aantal namen geprobeerd met een R aan het eind, en vind degene die ik erbij bedacht had, allemaal kunnen, zou dus niet inzien waarom een andere met een R aan het eind niet zou kunnen !
Mijn voornaam eindigd op een R en mijn achternaam begint met een R. Moet eerlijk zeggen dat ik hier nog nooit bewust over heb nagedacht, tot ik je topic zag. Ik zeg dus doen! En dat zeg ik uit ervaring: het heeft mij in 28 jaar nog nooit gehinderd .
Grappig dit. Onze dochter Noor heeft ook een achternaam die met een R begint. Geen probleem hoor. Doen dus!
Ik ben het ook helemaal met de andere eens, het is helemaal niet hinderlijk. Als je het zelf wel een klein beetje vervelend vind, waarom doe je er dan geen 2de naam er bij ?? En dan niet als roepnaam, of doopnaam, maar gewoon extra. Dan klinkt het vaak weer heel anders.