Wat vinden jullie van de naam Damian voor een jongen? Moet daar nog een streepje o dd a en hoe spreek je het eigenlijk uit?
Ik ken een deemijun en een dam-jan. Beide geschreven als damian. Vind persoonlijk de 2e uitspraak mooier Heeft hier ook op het lijstje gestaan
Ik spreek het uit op z'n Engels. En ik vind het geen leuke naam, ik heb er echt een mega associatie met de horrorfilm mee.
Damian komt hier in duitsland veel voor en spreek je uit als damjann... Gelijk aan damian van der vaart
Uitspraak: Engels Mijn mening: totaal niet mijn smaak. Advies: gewoon doen wat jullie willen. Is dit DE naam voor jullie? Prima gewoon doen!
Las hier laatst zelfs dat Nick werd geassocieerd met een asociale/ordinaire naam 😅. Gekke mensen haha. Ik vind het een leuke naam! Als het voor jullie de naam is zou ik het zeker niet laten, hebben wij ook niet gedaan na de reacties hier. Iedereen geeft zijn eigen mening en dat is maar goed ook anders heette alle kindjes hetzelfde!
Ik zou het ook in het engels uitspreken ( damjan vind ik zo n rare naam). En ik vind hm wel leuk eigenlijk! Valt idd beetje onder de " volkse" namen maar wat is daar mis mee. De klanken zijn mooi en hij loopt er zeker niet mee voor schut ofzo.
Ik zou het op z'n Engels uitspreken. Houd zelf niet van dit soort namen, ik vind het een beetje ordi overkomen.
Nou bedankt allemaal... 😓 mijn zoon heet damian en wij zijn toch alles behalve volks of asociaal.. Maar goed ik vind het een leuke naam anders had ik hem 9 jaar geleden niet aan mijn zoon gegeven.