Welke namen zijn het net NIET geworden?

Discussie in 'Babynamen' gestart door EdN, 24 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Naar aanleiding van het leuke topic ‘hoe ben je op de namen van je kinderen gekomen’ vroeg ik me af: welke namen zijn het net niet geworden?

Bij onze oudste was van het begin af aan duidelijk dat het David zou worden.

Bij onze middelste hebben we maanden getwijfeld tussen Oscar en Ruben (en ik hoopte stiekem nog op Arthur, maar die had mijn man eigenlijk al min of meer definitief afgewezen). Oscar vond mijn man het niet helemaal, Ruben vond ik eigenlijk te populair. Toen hij Marcus opeens op het laatste moment opperde waren we gelijk om.

Bij onze jongste twijfelden we al tijden tussen Aurora (te sprookjesachtig), Elodie (vond mijn man te Frans...?) en Elise (mooi, maar ook een beetje saai). Het werd Elena.

Lalalola, hummeltje5 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Leuk topic!

Ik vind Félipe prachtig, maar manlief zei dat de kans groot was, dat hij onze zoon dan Flip zou noemen... Laat dat nou niet helemaal mijn ding zijn.

hibiscusje, Nina Sanders en EdN vinden dit leuk.
  3. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap twijfelden we tussen Eva en Marie. Het is Eva geworden. Nu weer in verwachting van een tweede meisje, maar nu vinden we Marie allebei niks meer haha!

4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Leuk topic! Ik was ervan overtuigd dat mijn eerste Lizzy zou gaan heten.. Mocht er ooit nog een meisje komen, komt die naam niet meer op mijn lijstje. Vind het niet meer zo leuk klinken als toen! Uiteindelijk heeft mijn dochter één van de nu meest populaire namen gekregen.. maar ach, dat valt ook niet te voorspellen.

5. Aries

Aries Niet meer actief

Feline, Florine, Juliette en Amélie zijn serieuze kanshebbers voor meisjesnamen geweest. Voor jongens Nathan, Olivier, Casimir en Elias.

EdN vindt dit leuk.
  6. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter had ik Kayley Robin en Michelle
    Het is Kayley Michelle geworden.
    Bij mijn zoon hadden we Shay en Skylar
    Het is Shay Colten geworden.
    En bij mijn jongste Zoon hadden we al een lange tijd Declan Nash. Is het ook geworden.

dreumesje en MamavanHayden vinden dit leuk.
  7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij de 1e ging het tussen Rosalie en Emma. Het is Emma geworden.

Bij de 2e hadden we eerst Lynn, maar vonden we niet mooi genoeg, dus voor Fayèn gekozen.

Bij de 3e ging het tussen Mia en Kensi. Na een topic hier zijn we voor Mia gegaan.

Bij de 4e wilden we eerst gaan voor Roos, maar nu was er heel erg de twijfel tussen Roos en Rosalie. En toch bleef Kensi in mijn hoofd spoken en zijn we daar voor gegaan.

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Bij de eerste hadden wij lang Tim Lucas het is L.e.n.n.a.r.t geworden bij de 2e lang Jesper maar ook dit werd hem niet dat werd S.e.b.a.s.t.i.a.n.

De meisjesnamen de 1e zou Emma Emily heten de 2e Emma of Tessa.

9. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Uiteindelijk net niet voor de jongens: Marnix, Ward, Wes, Karsten, Robin, Luut, Lars.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij de oudste hadden we simpelweg geen alternatief. Niet voor een jongen en niet voor een meisje. Ik wist vanaf de test al zó zeker dat dit een O. zou worden.

Als baby O een meisje was geweest wqs het Nina geworden.
    Zijn back-up naam was Marcus (of Mika maar man twijfelde toen nog licht).

Andere namen op het lijstje waren:
    Eloi (helaas vond man niks)
    Vigo (bleef niet echt hangen)
    Lev (zoontje van vriendin heet zo)
    Ezra (amazing maar helaas vond man niks)
    Floyd (vond man niks)
    Domien (was jaren onze favoriet totdat Domien van Q kwam. Toen vond man het wederom niks)
    Branko (mooi (Slavisch) maar toch niet de mooiste)
    Bodhi (vond man mooi, ik niet)

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.125
    5.044
    113
    Vrouw
    Bij de oudste Quinn omdat ik bang was dat ze haar met een jongetje zouden verwarren.
    De naam van mijn dochter is echt een meisjesnaam en ook wel eens voor een jongensnaam aangezien, dus bij de jongste had ik er inmiddels poep aan haha. Maar dat werd een jongen ;).

12. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Leuk topic.

Wij hadden heel lang de naam Jamie voor ons zoontje. Maar omdat het op zoveel manieren geschreven wordt, en ook veel aan meisjes wordt gegeven zijn we toch voor Finn gegaan. Mooie stoere afgeleide van Vincent, wat ik ook een leuke naam vond.

Als onze zoon een meisje was geweest, dan had hij Zoë geheten, maar voor een volgend kindje zoek ik liever een andere naam. Zoë vind ik nu te populair

13. MMVL

MMVL Fanatiek lid

2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bij ons net niet:
    Isaben (te apart?)
    Oona
    Fiona (te kattig?)
    Vesper (te trendy?)
    Otta

14. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Voor onze dochter in de maak was wilde ik altijd een dochter die Olivia zou heten. Maar toen ik eenmaal zwanger was van haar kwam mijn vriend nog vroeg in de zwangerschap met nog een andere niet populaire naam. Die is het geworden en nog steeds heel blij om!
    Olivia wilden we houden voor moesten we ooit een 2e dochter verwachtten, maar 4 dagen na mij beviel een goede vriendin van een Olivia dus toen wilde ik het niet meer gebruiken :o:

Voor onze zoon bleef een tijdje Lionel en Henri hangen maar die zijn het niet geworden :)

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Bij de eerste hadden we geen andere naam in gedachte. Vriend noemde deze naam en we waren gelijk klaar.

Bij zoon ook niet :p
    hij had Fabienne geheten als die een meisje was.
    Die naam wilde ik niet meer toen we voor een 3e gingen.

ik wilde graag L.una Rose.
    Maar mijn vriend vond dat ik der dan vernoemde naar de vriendin van mijn opa (Rosariet) toen was die naam gelijk verpest aangezien ik die vrouw wel kan schieten.
    Dus werd het alleen L.

Als jongensnaam hadden we het grootste gedeelte van de zwangerschap Brian.
    Maar toch had ik daar geen goed gevoel bij.. het was m gewoon niet.
    Dit uitgesproken en toen zijn we verder gaan zoeken.
    Uiteindelijk kwamen we uit bij Mica(h)
    Maar het werd een meisje :p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    Hier hebben Casper, Wouter en Koen het net niet gehaald

17. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Voor een meisje hadden we bij de oudste Isis. Ik vind het nog steeds een mooie naam, maar het heeft nu wel een negatieve lading gekregen door I.S. Bij de andere twee hadden we dan ook andere meisjesnamen uitgezocht.

18. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    O wat leuk! Moet even terug denken

Lang getwijfeld tussen Zoë en Nikki. Zoë paste meer bij ons verhaal met de betekenis. Nikki is haar 2e naam geworden.

Andere naam waar we veel over geappt hebben was Megan. Was een serieuze kanshebber! Alleen kwam ik er toen achter dat hij het uitsprak als mehhgun en ik al meeegun. Daaruit konden we niet kome :)

Voor een jongen wilde ik heel graag Nolan, en dacht dit komt er vast bij manlief wel in gezien hij een Christopher Nolan "fan" is. Naah echt niet! Gelukkig werd ze een meisje:roflmao:

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
  20. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.125
    5.044
    113
    Vrouw
    Dat was ook mijn ultieme meisjesnaam! Maar toen ik zwanger was van de oudste, was dat ook geen optie meer door de negatieve associatie met I.S.

Rosa Canina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina