Naam al gegeven, wat nu??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Vlindertje89, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje89

4 nov 2013
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Sinds dat we 12 weken zwanger zijn hebben we DE perfecte naam gevonden.
    Nu zijn van de week mensen bevallen uit ons dorp, zij zijn weer vrienden met andere uit onze vriendengroep en we zitten op dezelfde vereniging in de buurt. We spreken ze af en toe en hebben soms dezelfde feestjes..
    Nu hebben hun heel toevallig ook deze naam gekozen voor hun kindje en ik baal hier ontzettend van.
    Ons dorp is niet zo groot en de naam is (nog) niet bekend, hun zijn nu de eerste met deze naam en dus ik denk dat veel mensen zullen denken dat we hun 'na-apen'.
    Ik had ook al een mutsje en doekje besteld met de naam erop en geboorte kaartje ontwerp gemaakt.
    Moeten we gewoon onze naam houden of toch proberen te zoeken na een andere naam, wat heel moeilijk zal worden..
    We zitten er ook aan te denken om het eventueel met hun te overleggen, maar ik ben bang dat ze het dan andere vertellen of zich verspreken.
    Hopelijk kunnen jullie ons helpen..

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik snap je situatie, woon ook in een dorpje, maar dit is jullie naam. Sta er boven en leg bij niemand verantwoording af. Gewoon doen!

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Als je al een mutsje enz. Heb.. zou ik die meenemen naar ze toe en zeggen dat jullie die naam ook hebben en zelfs al een mutsje hebben laten maken.. ik zou in dit geval me kindje zo noemen want blijkbaar zijn jullie zo gek op de naam anders had je t ook niet laten bedrukken op een mutsje enz. Ben wel benieuwd naar de naam :p

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Mee eens!

5. Vlindertje89

4 nov 2013
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    De naam is nog een verassing voordat er dadelijk nog meer mensen met onze naam vandoor gaan! :(;)

6. springxsummer

Pbtje? ;) mijn dochter heeft ook een hele aparte naam misschien wel t zelfde :p

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Gewoon die naam houden! Is jullie kindje,jullie naam... Succes met de beslissing ;)

8. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Wat de meiden hierboven zeggen ^^

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou dan een andere naam geven.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Is er misschien nog een variatie van de naam? (Een a in plaats van een e, of iets dergelijks)? Zo niet, zou ik de naam gewoon geven..

11. Islah

Islah Niet meer actief

Gewoon de naam geven. Ze zullen vast wel begrijpen dat jullie niet zo kinderachtig zijn om een naam 'af te pakken'.

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Als het dé naam voor jullie is, gewoon doen!

13. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gewoon doen en niet met hun overleggen...je hoeft ze toch geen verantwoording af te leggen?!

14. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Gewoon doen!

Ik woon ook in een (groot) dorp, dus snap de twijfel wel, hoor!

Maar als jullie zo zeker zijn van de naam, en dat denk ik wel als je het zelfs hebt laten bedrukken.. Dan moet je nu geen andere naam bedenken.

Ik zou al zeker niet gaan overleggen met ze! Waarom?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn meer hondjes die Fikkie geven, en het feit dat de naam in je omgeving gegeven is betekent gewoon dat de naam populairder aan het worden is. Als je de naam mooi vindt: geven.

16. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dit!
    En wie weet verhuizen ze over een half jaar en baal jij dat je de naam niet gebruikt hebt.

17. Vlindertje89

4 nov 2013
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    We geven onze baby gewoon de naam!! We hoeven inderdaad niemand verantwoording af te leggen en ik krijg er denk ik spijt van als ik nu een andere naam zou moeten verzinnen..

Bedankt voor jullie reacties!

18. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groot gelijk Vlindertje! Gewoon bij je keuze blijven.

19. springxsummer

Inderdaad groot gelijk

20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Goed zo meid!

Deel Deze Pagina