Onze dochter heet s.ophie Onze zoon t.hom We verwachten weer een jongen .. En vinden thijs een hele leuke naam .. Maaaar.. Is t.hom en thijs niet wat jut en jul? Helpp!
Als ik hoor dat kindjes Sophie, Thom en Thijs heten, vind ik het niet jut en jul... Gewoon leuk! Maar als ik zelf mijn kindjes zo zou willen noemen, zou ik precies dezelfde twijfel hebben. Snap je wat ik bedoel? Dat je het bij iemand anders zijn gezin leuk vindt en prima vindt kunnen... maar voor je 'eigen' zou je er toch niet voor kiezen. Nee, hier heb je wat aan.
Hahaha .. Bedankt stringetje .. Heb er inderdaad niet veel aan , maar leuk dat je de moeite neemt even te reageren !
Ik zou er zelf niet voor kiezen, omdat ik namen met verschillende beginletters mooier vind. Maar op zichzelf kan het best, er is genoeg verschil tussen beide namen qua klank. Aleen de eerste letter (ik beschouw -Th- maar even als 1 letter) is hetzelfde.
Hmmm, ik ben niet zo van dezelfde eerste letter (met de post lijkt me dit onhandig) maar eigenlijk vind ik het niet zo heel raar staan.
Kan prima, Tom en Tijn vind ik dan weer minder maar bij Thijs is de eind klank heel anders dus vind het geen probleem.
wat ik me nu al een hele tijd afvraag: wie zijn die Jut en Jul!?! en als ik deze namen uitspreek heeft de J een andere klank... maar dit ter zijde (wss een domme belgen vraag) Thom en Thijs is super leuk volgens mij! klank is zeker verschillend genoeg
Haha! Wie Jut en Jul zijn? In de Nederlandse taal is dat een 'raar tweetal'. Zoiets als Peppi en Kokki maar dan anders. Op het forum bedoelen veel mensen er volgens mij mee dat namen om een bepaalde reden veel op elkaar lijken en dat staat een beetje suffig.
Zie hier bij de -J- https://home.kpn.nl/derks004/gulden/gezegden.html Jut en Jul, een (mooi) paar om een dubbeltje! Gezegd van een min of meer belachelijk echtpaar. Jut & Jul worden uitgesproken met de -j- van jas
Ik vind het wel kunnen. Beetje een "mwah" Laat ik t zo zeggen; Als je een andere naam ook te gek vind, dan zou ik daar voor kiezen
Haha bedankt voor jullie reacties , ik moet in iedergeval lachen om jullie posts ! Dus dat is al goed Helaas geen andere "waauuww" naam .. Met de post zal het geen probleem zijn, kindjes hebben ook een 2e en 3e naam (vernoemingen) dus daarvoor hoeven we het niet te laten ! Meer reacties zijn altijd welkom !!
Matthijs geen optie? Vind het overigens wel kunnen, al snap ik jullie twijfel wel. Zou mij ook bezig houden, maar ik vind het prima kunnen.
Thom en Thijs. Ik vind het beide leuk, maar zou er in combinatie van broertjes niet voor kiezen denk ik.
Wij hebben een zoon Thijs en vonden voor een dochter tess leuk maar vonden dit ook teveel jut en jul dus niet gedaan. Ik zou het dus niet doen..
Ik zou er altijd voor kiezen om de leukste naam te geven aan elk kind. Dus als jullie Thijs het leukst vinden, dan gewoon doen! Hij heet de rest van zijn leven zo en stelt zich niet voor als 'Thijs, broer van Thom' (nou, misschien een enkele keer daargelaten). Jip en Janneke zou ik mijn kinderen ook niet noemen, ook al vond ik het de leukste jongens- en meisjesnaam, maar Sophie, Thom en Thijs klinkt gewoon goed.