Welke naam zouden jullie je kindje niet geven. Niet omdat het een rara naam is maar omdat je hem te veel hoort in de buurt? Hier is dat de naam: Emma
Sem, Sven, Lars en Emma. Handige bijkomstigheid is dat het ook niet in de lijn van smaak ligt bij ons. Wij zijn er gelukkig dan ook al over uit hoe onze kindjes gaan heten
Sophie Dat vind ik op zich best een mooie naam, met een mooie betekenis, maar je hoort hem zoooooo vaak... Bovendien horen veel mensen (kennelijk) als ik de naam van onze dochter J.ozefien zeg ook Sophie. Emma vonden we ook best leuk, maar veeeeeel te populair. E.mmy vonden we veel mooier gelukkig, dus zo heet onze oudste.
Tsja mijn neefje ook al.... En dan een oerhollandse achternaam erbij Ik vind het meer een naam voor getinte/buitenlandse kinderen. Het past gewoon niet bij een kaaskoppie maar dat is mijn mening Verder : Ik heb niets met die 4 letter namen van 20 in een dozijn, buitenlands klinkende namen, unisex namen en in elkaar geknutselde namen of namen waarbij letters toegvoegd zijn die geen 'waarde''hebben (zoals Thijmen ofzo..)
Sophie/Sofie/Sophia is hier razend populair... Net als Tess en Lynn. En de jochies heten hier vaak Daan of Twan. Voor die namen zou ik dus niet gaan
Sophie hoor je hier heel veel. En voor jongens Thomas en Levi. Ik vind het allemaal leuke namen, maar zou het niet snel kiezen want dan zit je echt met allemaal dezelfde naam in de klas.
Noa en Julia hoor je hier heel veel. En de laatste 3 maanden zijn er ook erg veel Vajèns geboren. Voor een jongen veel Sem, Luuk/Luc en Milan.
Niels, Bram, Thijs, Luuk, Lars. Evi, Lynn, Isa, Ise. Vooral veel Hollandse namen dus. En man en ik houden daar beiden niet zo van. Wij springen er wel echt uit met de naam van ons zoontje hier in het dorp in elk geval.
al die variaties als fenna henna senna menna djenna jenna femke famke fimke (ik vind femke en famke zooo mooi, maar dan weet je zeker dat je minstens met 3 naamgenoten in de klas komt hier)
Niks eigenlijk... Als iets dé naam is voor ons, ga ik het niet laten omdat het toevallig een populaire naam is. Dan maar het risico dat 'ie bij een naamgenootje in de klas komt. Ik had overigens bij onze jongste Frederique en Josephine op het lijstje staan, komt allebei écht niet vaak voor (veel minder vaak dan Isabelle), maar ze zat op 't kdv bij een Frederique en Josephine in de groep. En we zijn nog nooit een andere Isabelle tegengekomen.